L'alumnat xinès torna a la UdL després de tres cursos

El Diploma d'Estudis Hispànics es reactiva superada la pandèmia de COVID-19

graduació esthispanics 2020
Graduació de la darrera promoció, al juliol de 2020 / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) tornarà a acollir aquest curs acadèmic 2023-2024 alumnat procedent de la Xina després de tres anys sense fer-ho a causa de la pandèmia de COVID-19. Les aules de la UdL recuperen aquest estudiantat un cop acabada l'alerta sanitària, ja que el país asiàtic no ha reobert les seues fronteres fins a principis d'aquest any. Un total de 13 estudiants de les universitats de Tianjin i Soochow inicien el proper 12 de setembre les classes del Diploma d'Estudis Hispànics.

La darrera promoció d'aquesta titulació, la catorzena, es va graduar al juliol de 2020 amb 47 alumnes de Tianjin Foreign Studies University, Binhai School of Foreign Affairs, Changzhou University i Soochow University. L'acte es va desenvolupar a l'aire lliure, amb distàncies de seguretat i màscara higiènica, seguint les mesures de prevenció de la COVID-19.

El diploma d'Estudis Hispànics facilita a l'estudiantat estranger un aprofundiment en el coneixement de la llengua i la cultura espanyoles. Dividit en dos quadrimestres i amb un total de 450 hores de docència, 60 crèdits cursats, permet la continuïtat dels estudis de Filologia Hispànica als països d'origen de l'alumnat, ja que els plans d'estudis estan convalidats. Més enllà de les assignatures pròpies, el programa docent inclou optatives de les facultats de Lletres, Educació, Psicologia i Treball Social, i Dret, Economia i Turisme.

La primera edició d'aquest títol propi, promogut pel departament de Filologia i Comunicació de la UdL, va tenir lloc el curs 2005-2006. Al llarg de 15 anys, s'han graduat més de 400 estudiants de mobilitat provinents de Xina.