Agroalimentació i sostenibilitat, als projectes de l'UdL-impuls

La Universitat i Banco Santander promouen la col·laboració en recerca amb el món empresarial

UdL-Impuls2016
La presentació de les recerques i el lliurament de credencials han tingut lloc a l'ETSEA Foto: UdL
La producció porcina, el control de les males herbes resistents a herbicides, els sistemes d'energia solar innovadors i el benestar de les persones són alguns dels temes que centren els projectes de recerca de la Universitat de Lleida (UdL), seleccionats en la darrera convocatòria del programa UdL-impuls i desenvolupats amb la col·laboració de diferents empreses, espanyoles i internacionals. La UdL compta amb el suport de Banco Santander, a través de Santander Universidades, per al desenvolupament d'aquesta activitat, entre altres, amb una aportació d'un milió d'euros per cinc anys. A l'octubre s'obrirà una nova convocatòria per a investigacions que es desenvolupin en el període 2017-2019.

Les credencials als investigadors s'han lliurat avui en el decurs d'una jornada a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA). El vicerector de Recerca i Política científica de la UdL, Albert Sorribas, ha destacat la vinculació dels projectes amb els objectius del Pla de Recerca 2014-2018 de la UdL. També ha recordat la necessitat d'apropar empresa i universitat tenint en compte els objectius dels diferents programes de la Unió Europea. De la seua banda, el subdirector general de Banco Santander i director Territorial de Catalunya de Santander España, Luis Herrero, ha mostrat la seua confiança que aquesta iniciativa "contribueixi a potenciar la transferència de coneixement des de l'àmbit de la recerca a l'àmbit empresarial, generant noves oportunitats d'activitat econòmica que permetin una major competitivitat".

La convocatòria de l'UdL-impuls 2015 inclou un total de sis projectes: Millora i valorització de la tecnologia IPF-UdL per a producció porcina orientada a incrementar el seu potencial innovador i beneficis de la seua aplicació comercial, liderat pel catedràtic de l'ETSEA Jesús Pomar, amb la col·laboració de Vallcompanys i Exafan S.A.; Estratègies, instruments i tecnologies per a la gestió sostenible de males herbes, del també catedràtic de l'ETSEA Jordi Recasens, amb les multinacionals Bayer CropScience, BASF, Du Pont de Nemour, Syngenta i Gaena; Sistemes solars innovadors per a integració arquitectònica, del professor de l'Esola Politècnica Superior (EPS) Daniel Chemisana i amb el suport de l'empresa IASO S.A.; L'impacte de les interrelacions entre política i societat en el benestar de les persones a les comarques de Lleida, amb el degà de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, Carles Alsinet, i la firma User FeedBack Systems; Estudi metabolòmic, lipidòmic i proteòmic en mostres de cervell d'un model animal d'obesitat, del professor de Medicina Manel Portero amb el grup d'alimentació infantil Ordesa; i un projecte de computació en núvol per a la gestió i logística eficient de granges de porcí, liderat pel professor Lluís Miquel Pla i amb l'ajuda d'Agrifood SL.

El programa UdL-Impuls es va posar en marxa l'any 2010 amb una dotació d'un milió d'euros i l'objectiu de potenciar la col·laboració en projectes de R+D+i entre els grups de recerca de la Universitat i les empreses. Va permetre la posada en marxa de 10 programes d'investigació sobre temes com ara la robòtica aplicada a la recollida de fruita, els nous mètodes de predicció per al conreu de tòfona o el control de plagues.

Banco Santander col·labora amb la Universitat de Lleida des del 1997 en el desenvolupament d'aquestes i altres iniciatives. Segons recorda el banc, l'Informe Varkey/UNESCO-Fortune 500 l'assenyala com a l'empresa que més inverteix en suport a l'educació de tot el món. A través de Santander Universidades, manté acords de col·laboració amb prop de 1.200 universitats i centres d'investigació de tot el món.

Més continguts

Galeria fotogràfica