Antoni Bassas inaugura la 20a Setmana de la Comunicació

El veterà periodista creu que la IA pot ser un complement per a la professió, però no substituir-la

AntoniBassas2023
Un moment de la xerrada / Foto: Setmana de la Comunicació UdL
El periodista Antoni Bassas ha estat l'encarregat d'inaugurar la 20a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) amb una xerrada sobre els canvis que la professió ha experimentat des dels seus inicis laborals a Ràdio Joventut Barcelona. Després de la conferència a la Sala d'Actes del Rectorat, l'alumnat l'ha entrevistat mitjançant ChatGPT, una eina d'Intel·ligència Artificial (IA). Bassas creu que aquestes tecnologies "seran un complement per al periodisme, però no podran transmetre la vida i espontaneïtat que nosaltres donem".

El veterà comunicador ha insistit que "la intel·ligència és cosa d'humans, no de les màquines". També ha explicat que per estar ben informat "no hem de  preguntar-nos només què passa sinó per què passa. Les notícies ens arriben soles però requereix esforç saber el perquè i identificar notícies falses" i per això va animar els presents a "llegir, ser crítics i conèixer la història".

MÉS INFORMACIÓ:

Programa de la Setmana de la Comunicació