Aparcar més fàcilment o l'impacte de l'acne, entre els premis a treballs de recerca

Nou dels catorze guardons d'enguany se'ls emporten noies

parkingUdL
Un dels treballs premiats és un sistema per localitzar aparcaments. FOTO: UdL

Un sistema que empra sensors per detectar places lliures d'aparcament, rutes virtuals pels carrers que duen nom de dona a Lleida, o els efectes psicològics que provoca l'acne en l'adolescència, són alguns dels 14 treballs de recerca guardonats en la XII edició dels Premis de treballs de recerca per a estudiantat de batxillerat i cicles formatius de grau superior que convoca el Vicerectorat d'Estudiantat amb el suport del Consell Social de la Universitat de Lleida.

Les noies s'han fet amb 9 dels 14 premis i també són elles les què han presentat més treballs al certamen, 106 d'un total de 144, xifra que suposa el 73,6%. L'any passat, també van ser les noies les que van presentar més treballs al certamen (un 78%) i per tant, les que van obtenir més premis, 12 de 14.

Les guanyadores i els guanyadors són alumnes de 10 instituts i col·legis de Lleida ciutat, Almacelles i Artesa -Màrius Torres (3), Episcopal (2), Mirasan (2), Ronda (1), Maristes (1), Samuel Gili i Gaya (1), Guindàvols (1), Canigó (1), i Els Planells (1)- i de la localitat barcelonina de Calaf, l'Institut Alexandre de Riquer (1).

En total, el jurat ha avaluat 144 treballs (17 més que al 2014), procedents d'estudiants de 48 centres catalans: 15 de la capital del Segrià, 19 de la resta de la demarcació, 2 de les comarques gironines, 6 de les tarragonines i 6 més de les de Barcelona.

Els temes de les recerques tenen a veure amb els àmbits de Salut i Nutrició, Educació i Treball Social, Tecnologia, Humanitats, Gènere, Cooperació i Desenvolupament, Agroalimentàció i Forest, i l'àrea juridicoeconòmica.

Entre altres títols, hi ha un estudi sobre l'anarquisme a la Lleida d'avui, la vida als campaments de refugiats al Sàhara occidental, l'aplicació de teràpies assistides amb animals, el règim obert penitenciari a Lleida, tractaments i aspectes socials de l'esclerosi múltiple o el paper dels alerons en l'automobilisme.

L'alumnat premiat que finalment es matriculi a la UdL gaudirà d'un ajut equivalent a l'import de la matrícula de primer curs. A més, els guanyadors, els tutors i tutores dels treballs i els centres on pertanyen rebran un premi de 200 euros. L'acte de lliurament dels guardons tindrà lloc la propera tardor, durant la primera quinzena de novembre. .

Més recursos