Aposten per l'educació per combatre el ciberassetjament

La UdL acull una jornada centrada en els joves, el col·lectiu més vulnerable

Jornada sobre ciberassetjament a la UdL
La jornada se celebra al campus de Cappont. FOTO: UdL

Els ponents participants en la "I Jornada Joves i Ciberassetjament: un espai de diàleg" han insistit en la importància i la necessitat d'educar infants i joves en l'ús segur i responsable d'internet per identificar i evitar el ciberassetjament. Així ho han posat de manifest representants de les institucions organitzadors de la trobada Generalitat de Catalunya, Universitat i Ajuntament de Lleida, a les quals cal afegir l'Observatori Lleida Pantalles i La família digital.

La trobada, a la qual hi assisteixen experts dels àmbits de l'educació, la salut, la policia, així com estudiants universitaris i de Secundària, aborda aspectes com la percepció i les problemàtiques emergents al voltant del ciberassetjament, que afecta cada cop més joves i infants, així com les eines més efectives per detectar-lo i evitar-lo.

En aquest sentit, s'ha fet referència als programes Cibercaputxeta (destinat a alumnat de Primària) Internet segura: de tu a tu (per estudiantat de Secundària), com a experiències exitoses per a la conscienciació d'infants i jovent.

La jornada, que coincideix amb el Dia Mundial d’Internet, s'estructura en quatre taules: una, on s'ha pogut escoltar la veu dels joves, una altra, centrada en l'educació com a eina clau per evitar ser víctima d'aquest delicte, i dos taules més, una, centrada en els aspectes jurídics i policials, i la darrera, en la prevenció psicològica i mèdica.

Segons els organitzadors, aquesta jornada, que es preveu repetir en futures edicions, vol conscienciar tant el jovent com els agents implicats -jurídics, policials, educatius, socials, psicològics i mèdics- que cal treballar plegats per evitar el ciberassetjament, sobretot en el col·lectiu més vulnerable, els menors d'edat.