Arrenca el congrés de l'ACUP sobre docència i innovació universitària

Hi participen una quarantena de docents de la UdL

CIDUIdocenciaiinnovaciouniversitaria
La darrera edició del congrés va tenir lloc a Tarragona. FOTO: URV

Un total de 41 professors i professores de la Universitat de Lleida (UdL), participen des d'avui, i fins el proper dia 7, al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en el IX Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDIU) que se celebra cada dos anys.

Organitzat per les universitats de Lleida, Girona, Barcelona, Autònoma, Politècnica de Catalunya, Rovira i Virgili, Pompeu Fabra i Oberta de Catalunya que formen l'ACUP (Associació Catalana d'Universitats Públiques), aplega prop de 600 professors i altres professionals de l'educació superior provinents majoritàriament de Catalunya, tot i que també hi assisteixen experts de la resta de l'Estat, Amèrica Llatina i Europa.

Entre ells, Filip Dochy, el ponent que inaugura el congrés. Dochy, professor del Centre de Recerca sobre Formació i Desenvolupament Professional i l'Aprenentatge Permanent de la Universitat de Lovaina (Bèlgica), presentarà el model HILL (High Impact Learning that Lasts: aprenentatge d'alt impacte que dura), que mostra que, amb menys classes magistrals i amb més treball en grup i emprant Internet, l’impacte de l'aprenentatge dels estudiants és molt més gran.

Durant el CIDIU d'enguany, dedicat als impactes de la innovació en la docència i l’aprenentatge, es presentaran prop de 300 experiències innovadores en educació superior i que tenen a veure amb nous escenaris formatius, noves metodologies o nous reptes professionals. El Congrés reflexionarà sobre quines són les línies de futur en la docència universitària, a partir d'aquestes experiències, de conferències magistrals, taules rodones i simposis.

La Universitat de Lleida va acollir al 2008 la cinquena edició del Congrés que ara fa dos anys va celebrar-se a la Universitat Rovira i Virgili.