Benvinguda a l'alumnat de mobilitat del segon semestre

La UdL rep uns 320 estudiants forans al llarg d'aquest curs

mobilitatUdL2017
La benvinguda ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha rebut uns 320 alumnes de mobilitat durant aquest curs 2016-2017, una xifra similar a la de l'anterior, segons les dades de l'Oficina de Relacions Internacionals de la UdL. Provenen de 27 països diferents d'Europa, Amèrica i Àsia; de punts tan distants entre sí com ara Canadà, Corea del Sud, Bangladesh o Brasil. La majoria, però, arriben de la Xina, Mèxic i Itàlia.

La vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL, Àstrid Ballesta, ha rebut avui una representació dels 138 estudiants de 20 països que venen a Lleida per estudiar el segon semestre, encoratjant-los a conèixer el territori, l'idioma i els costums. La majoria d'aquest grup seguirà les classes de la Facultat de Dret, Economia i Turisme (33), la Facultat de Lletres (21), l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (21), l'Escola Politècnica Superior (18) i la Facultat de Medicina (16).

Per nacionalitats, els col·lectius més nombrosos en aquesta recta final de curs seran l'alumnat mexicà (39) i l'italià (32), a l'igual que en el balanç global del curs (67 de Mèxic i 59 d'Itàlia). Quant a les vies de procedència, els programes de mobilitat pròpia de la UdL aporten més estudiantat aquest quadrimestre (62) que el conegut Erasmus (60).

Ballesta els ha recordat que són aquí "per estudiar i aprofitar l'oportunitat" que tenen a l'haver estat escollits per a un programa de mobilitat, tot recordant que l'alumnat que fa estades a l'estranger després té una taxa d'atur més baixa que la resta. Durant l'acte de rebuda, que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat, l'Institut de Llengües de la UdL també ha lliurat els certificats de català a l'alumnat de mobilitat.