David Aguilar, nou degà d'Educació, Psicologia i Treball Social

Substitueix Maria-Pau Cornadó i renova bona part de l'equip

equip deganat FEPTS
Aguilar, al mig, amb el seu equip / Foto: Defoto
El professor agregat David Aguilar Camaño és el nou degà de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL), en substitució de la professora Maria-Pau Cornadó Teixidó, que ha ocupat el càrrec els darrers 4 anys per designació del rector. Aguilar, únic candidata a l'elecció, ha estat escollit avui per la Junta de Facultat amb 50 vots a favor, 6 en blanc i 1 nul. El càrrec es farà efectiu amb el nomenament del rector.

El nou degà de la FEPTS havia format part de l'anterior equip, com a vicedegà - cap d'estudis d'Educació Primària i Infantil. Doctor en Química, forma part de l'àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals i del grup de recerca consolidat Competències, Tecnologia i Societat en Educació (COMPETECS). Al 2021, va obtenir la Menció d'Excel·lència a l'Activitat Docent de la UdL.

Entre els punts del programa de David Aguilar destaquen propostes com ara promoure la implementació d'un doble grau d'Educació Social i Treball Social; la incorporació de bots en les tasques de gestió administrativa per automatitzar procediments i alliberar personal per a la realització de tasques que aportin més valor afegit; l'ús de pictogrames en els diferents espais de la facultat per a fer-la més accessible i inclusiva a col·lectius vulnerables; la creació d'un protocol de prevenció d'assetjament; o la creació d'un centre intergeneracional, promovent una vinculació dinàmica i activa tant amb l'estudiantat que ha finalitzat els seus estudis com amb el professorat jubilat de la FEPTS.

La resta del seu equip el formen la professora lectora Cristina Petreñas Caballero, com a vicedegana - cap d'estudis dels Graus en Educació Infantil i Primària; la professora agregada Serra Húnter Ester Desfilis Barceló, com a vicedegana - cap d'estudis del Grau en Psicologia; el professor agregat Eduard Vaquero Tió, com a vicedegà- cap d'estudis dels Graus en Educació Social i Treball Social; el professor lector Serra Húnter Enric Falguera Garcia, com a vicedegà de Pràctiques dels graus en Educació Infantil i Primària; la professora agregada Agnès Ros Morente, com a vicedegana de Relacions Internacionals; i la professora lectora Mariona Lladonosa Latorre, com a Secretària Acadèmica.