El Polivalent 2, a punt per acollir set serveis de la UdL

A banda de les 14 aules que s'han posat en marxa aquest curs

polivalent2inauguracio
Un moment de la inauguració FOTO: UdL
Fins a set unitats de gestió de la Universitat de Lleida (UdL) es traslladaran en els propers mesos a l'edifici Polivalent 2 del campus de Cappont, que aquesta tarda ha inaugurat oficialment  el rector, Jaume Puy, acompanyat pel president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn. Es tracta de l'Arxiu i gestió de documents, l'Institut de Llengües, el Centre de Formació Continua (CFC), l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE), Formació de Professorat, la Universitat d'estiu i Cultura. Aquests serveis acabaran d'omplir el nou immoble, que aquest curs 2022-2023 ha posat en marxa 14 aules per ampliar els espais docents de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, l'Escola Politècnica Superior i la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social. També s'hi encabirà Gestió econòmica administrativa de la Formació no reglada i un magatzem de 100 m2.

El Polivalent 2 ha costat prop de 5,4 milions d'euros, incloent-hi el mobiliari. La Diputació de Lleida n'ha aportat 200.000. L'edifici té una superfície útil de 2.842 metres quadrats (de 3.445 construïts) que es distribueixen en 3 plantes: baixa, primera i segona. La situació del vestíbul possibilita l'accés tant des de l'interior del campus, com des de la xarxa viària exterior. L'aula més gran té capacitat per a 130 estudiants. N'hi ha una altra per a 90 persones i dos més per a 80 cadascuna. La dotació de classes es completa amb 6 per a una trentena d'alumnes i 4 més petites, per a una quinzena.

"L'entrada en funcionament del nou edifici suposa una millora molt significativa en les infraestructures del campus ubicat a Cappont, ja que posa a disposició dels centres 620 places en aules, destaca el vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor, que afeigeix que "també permetrà agrupar diferents unitats de la UdL que ara estan en diferents edificis, millorant la qualitat en el servei que es presta a la comunitat universitària"

Durant l'acte d'inauguració, el rector ha agraït "la "paciència" de la constructora Codeco pels retardss que han patit les obres, "principalment per la situació econòmica de la Universitat durant el 2020 i el 2021", així com el suport del Govern català i les institucions de Lleida. Puy ha destacat la contribució a l'arquitectura urbana de la ciutat que fa la Universitat de Lleida amb els edificis dels seus campus, i també al futur econòmic de les terres de Lleida amb la formació de titulats, el compromís amb la creació de coneixement "per construir una societat més propera, mes equilibrada i justa".

Per la seua part, el president de la Diputació ha destacat la sintonia de la Universitat de Lleida amb el projecte de transformació econòmica del territori, tot posat en valor que la UdL "es fa partícip activa de les nostres necessitats del territori en preveure al mateix edifici la incorporació a la coberta d'una instal·lació fotovoltaica, fent seua l'aposta per les energies renovables".

El trasllat de les set unitats de la UdL al nou immoble començarà entre els mesos de maig i juny, segons les previsions del vicerectorat, i s'anirà desenvolupant de forma gradual, en funció de les seues preferències. Per exemple, Arxiu i Gestió de Documents, que actualment treballa a l'edifici del Rectorat, planifica començar a treballar al Polivalent 2 el proper mes de setembre.

Les obres d'aquest immoble, projectat per l’arquitecte Santiago Vives, van començar al maig de 2018 i van acabar 38 mesos després, al juny de 2021. L'edifici incorpora una instal·lació fotovoltaica amb una potència total de 85,34 kilowatts pic (kWp) que subministra energia en modalitat d'autoconsum a tot el campus gràcies a 251 panells. També compta amb un sistema de protecció solar amb gelosia de lamel·les orientables.