'El valor de la mirada', una exposició de l'alumnat d'Història de l'art

Les fotografies realitzades pels estudiants es podran veure al vestíbul del Rectorat

expoart4
Una de les fotos de l'exposició. FOTO: Blanca Alba Algar
Com mirem una obra d'art quan ens hi apropem com a espectadors o com a estudiosos i quina relació s'estableix entre la peça observada i la persona que observa és el fil conductor de l'exposició que a partir de demà i fins a final d'any es pot veure al vestíbul de l'edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida (UdL). Història de l'art: el valor de la mirada és el títol d'aquesta mostra que aplega 35 fotografies realitzades per estudiants de 3r i 4t del Grau d'Història de l'Art i Gestió del Patrimoni Artístic de la UdL al voltant amb l'objectiu, expliquen, de posar en valor i donar visibilitat a aquesta titulació.

La idea de fer l'exposició va sorgir arran d'una pràctica duta a terme per l'alumnat al Centre d'Art d'Època Moderna de la UdL, especialitzat en estudis, atribucions, peritatges i restauracions d'obres d'art. La mirada dels experts a l'hora d'analitzar les peces va ser el punt de partida de la mostra, que també inclou algunes imatges realitzades per investigadora del CAEM, Marta Raich.

Totes les fotografies de la mostra se centren en la perspectiva individual a l'hora de contemplar una obra d'art i la relació que s'estableix entre ella i l'espectador. Les obres 'mirades' són de diverses èpoques i estils. Hi trobem des de pintures barroques, com La jove de la perla de Johannes Vermeer, contemporànies, com L'or de l'azur de Joan Miró, una fotografia de Textures de Joan Alsina, cartells de la Guerra Civil, o conjunts arquitectònics com ara La Seu Vella o la catedral Nova de Lleida.

Entre les imatges i el comissariat de l'exposició hi han participat una dotzena d'alumnes que expliquen que "aquesta és una oportunitat per compartir i explorar la relació, la bellesa, la fragilitat i la complexitat del món dels artistes, dels historiador i historiadores de l’art, tot convidant l'espectador a reflexionar sobre la feina i el valor que la mirada de l'artista ha volgut donar en cada fotografia".