Els temporers migrants, en risc d'inseguretat alimentària

Ho afirma una recerca liderada per la UdL i l'IRBLleida

campament_Almeria
Campament de barraques a Almeria / Foto: Erica Briones
Les persones migrants que treballen com a temporeres en l'agricultura pateixen risc d'inseguretat alimentària. La seua dieta és poc variada, amb contingut proteic insuficient i excés de greixos. Així ho assenyala una recerca liderada per personal investigador de la Universitat de Lleida (UdL) i l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), publicat a la revista Global Public Health. En l'estudi també han participat les universitats del País Basc i d'Almeria. L'equip també ha detectat "una manca generalitzada d'higiene en l'emmagatzematge i la preparació dels aliments".

Les investigadores i els investigadors han realitzat un estudi qualitatiu a partir d'entrevistes semiestructurades a 92 professionals dels serveis socials i sanitaris implicats en l'atenció a temporers a Catalunya, Andalusia, La Rioja i Múrcia. Relacionen la dieta de les persones temporeres amb patologies del sistema digestiu-metabòlic i proposen estratègies de suport alimentari "culturalment adequat" per prevenir problemes de salut.

Text: Comunicació IRBLleida / Premsa UdL
MÉS INFORMACIÓ: