El benestar emocional centra la Jornada INNSOC, que torna a la presencialitat

El paper de l'Administració en la seua promoció protagonitza una taula redona

federicovalidoCC BY-NC-ND 2.0
El benestar emocional centra la jornada. FOTO: Federico Valido (CC BY-NC-ND 2.0)

Enllaç a la imatge original

Promoure el benestar emocional en tots els àmbits facilita que les persones assoleixin els objectius que es proposen i augmentin la seua satisfacció amb la vida, explica el director de la Càtedra d’Innovació Social de la Universitat de Lleida (UdL), Carles Alsinet. És per això que enguany la Jornada INNSOC, que organitza anualment la Càtedra, està dedicada al benestar emocional en diferents contextos: social, educatiu i sanitari.

Benestar emocional: Una mirada interdisciplinària és el títol de la 8a Jornada que tindrà lloc l'11 de novembre a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL i que en aquesta edició recupera la presencialitat. El seu objectiu és establir un establir un punt de trobada i reflexió sobre les implicacions del benestar emocional en diferents àmbits amb experts que treballen en l'orientació i la salut de les persones i estudiantat universitari que cursa titulacions afins. Així, hi participaran  professionals referents de l’àmbit social, educatiu i sanitari que compartiran la seua perspectiva sobre què és el benestar emocional en el seu sector i quina és la implicació de l'administració pública en la seua promoció.

El programa inclou dos ponències, una a càrrec d'Antoni Calvo López (director de la Fundació Galatea i del Programa de Protecció Social del Col·legi de Metges de Barcelona) i, una altra, de Magda Casamitjana Aguilà (directora del Pacte Nacional de Salut Mental), així com una taula redona amb Rut Ribas Martí (directora general d'Alumnat del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya), Aina Plaza Tesías (directora general de Planificació i Recerca en Salut) i Josep Maria Forné i Febrer (director general de Serveis Socials) que estarà moderada pel professor de la UdL, Oriol Yuguero.

Les jornades d'Innovació Social INNSOC organitzades des del 2015, pretenen posar a l'abast dels participants experiències i eines innovadores de benestar per promoure la qualitat de vida de les persones, ja sigui des de l'àmbit social, empresarial o personal. Així, des que van iniciar-se han abordat temàtiques com ara la psicologia positiva, la relació entre alimentació i felicitat o esport i felicitat, o l'humor i la resilència en temps de Covid.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa de la Jorndada INNSOC