Experts en emmagatzematge d'energia tèrmica es donen cita a la UdL

Les sessions, del 24 al 26 de maig, aplegaran 120 participants d'arreu del món

eurotherm2019
Participants al congrés de 2019 a la UdL / Foto: @greiaudl

Enllaç a la fotografia original

Les novetats en l'emmagatzematge d'energia tèrmica, sigui de fred o de calor, són l'eix d'un congrés internacional que tindrà lloc a la Universitat de Lleida (UdL) entre aquest dimecres, 24 de maig, i divendres 26. El Seminari Eurotherm 2023 reunirà 120 investigadores, investigadors i professionals del món acadèmic i de la indústria de països com ara els Estats Units, Japó, Israel, Itàlia, Alemanya, el Regne Unit, Finlàndia, Noruega o Canadà. En el marc de la trobada, els participants presentaran els resultats de més de 20 projectes finançats per la Comissió Europea (programes Horizon 2020 i Horizon Europe).

Les sessions tindran lloc al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, a Cappont, coordinades pel grup de recerca GREiA, que lidera la catedràtica laboral de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL Luisa F. Cabeza. El personal investigador de l'EPS plantejarà temes com ara com millorar l'eficiència de la calefacció de districte solar mitjançant un controlador d'aprenentatge automàtic, l'optimització del control d'un sistema híbrid solar-biomassa per a edificis residencials o un estudi experimental que compara estratègies de control d'un sistema energètic d'emmagatzematge d'energia tèrmica.

Durant tres dies, el simpòsium abordarà enfocaments teòrics, numèrics i experimentals per a tota la gamma d'aplicacions, des de la caracterització de nous materials fins a sistemes complets d'emmagatzematge i el seu ús, tant en edificis com en sistemes d'energies renovables. També posarà sobre la taula l'ús de tècniques avançades com la intel·ligència artificial, així com aspectes socials, ambientals i educatius. "L'organització d'aquest congrés corrobora el lideratge de la UdL en aquests àmbits", destaca Cabeza.

El programa inclou també tres sessions plenàries, una cada dia. La primera, a càrrec del  responsable del programa del Consell Europeu d'Innovació per a sistemes energètics i tecnologies verdes i professor associat de la Universitat de Bari (Itàlia), Marco Antonio Pantaleo. La segona la protagonitzaran el consultor d'emmagatzematge d'energia tèrmica i anàlisi tèrmica Harald Mehling i el director de la Plataforma Solar d'Almeria (PSA), el major centre europeu en recerca i assaig de tecnologies solars de concentració, Julian Blanco. La darrera comptarà amb Gennady Ziskind, professor de la Universitat Ben-Gurion del Nèguev (Israel) i expert mundial en transferència de calor.

MÉS INFORMACIÓ: