Experts en control biològic de patògens en vegetals, en un congrés a la UdL

Analitzen com implementar comercialment la recerca de laboratori

podridura IRTA
Un dels projectes que es presenten, contra el fong Monilinea Foto: IRTA

MÉS INFORMACIÓ: Web del congrés

Uns 150 experts internacionals en control biològic de patògens vegetals es donaran cita la setmana que ve a la Universitat de Lleida (UdL) en el marc del congrés Biocontrol products: from lab testing to product development (Productes de biocontrol: Des dels assaigs de les proves al laboratori fins al desenvolupament del producte), que tindrà lloc al campus de Cappont entre els dies 23 i 26 d'abril. Organitzat per l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), posarà sobre la taula les estratègies de control de malalties basades en agents biològics com a alternativa als productes químics de síntesi.

Aquest és el 15è congrés del grup de treball Control biològic i integrat dels patògens de les plantes de l'Organització Internacional pel Control Biològic Integrat (IOBC per les sigles en anglès). L'eix central de la trobada és com implementar la recerca en condicions pràctiques i comercials, sobre tot tipus de conreus: fruita, hortalisses, cereals... Per exemple, l'IRTA exposarà una estratègia de control de la podridura causada per  Monilínia en fruita de pinyol mitjançant productes biològics; un projecte que inclou una tesi doctoral premiada per la càtedra AgroBanK de la UdL.

"Els productes de control biològic es troben en plena expansió perquè responen a una demanda creixent per part dels productors, distribuïdors i consumidors d'una producció sostenible d'aliments més saludables. Tot i que fins ara aquest tipus de productes estaven desenvolupats per petites i mitjanes empreses molt especialitzades, ara moltes grans firmes d'agroquímica també estan mostrant interès en el biocontrol", expliquen els organitzadors.

Els assistents -investigadors, estudiants i experts en implantar de productes biològics- provenen de països com ara els Estats Units, Japó, Sud-Àfrica, Colòmbia, Finlàndia o Nova Zelanda.

Text: Premsa IRTA / Premsa UdL