Exposen els treballs del taller de fotografia de la Universitat d'estiu

'El llenguatge del cos' es pot veure al campus de Cappont durant aquest juliol

AntoniAguareles-expoUdL
FOTO: Josep Antoni Aguareles.

Són 25 imatges, 5 per autor, les que conformen l'exposició El llenguatge del cos que, des d'avui, i fins el proper 30 de juliol, es poden veure a la planta -1 de l'Edifici Polivalent del campus de Cappont. Aquesta mostra presenta els treballs de l'alumnat del taller de fotografia realitzat entre el 21 i el 25 de juliol de 2014 a La Seu d'Urgell, en el marc de l'anterior edició de la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida (UdL).

El curs, coordinat per Xavier Goñi (UdL) i impartit pel fotògraf saragossà, Rafael Navarro, va ser un exercici de recer­ca del llenguatge fotogràfic utilitzant com a mirall el cos humà. La nuesa de la model, l'expressió del seu rostre, així com qualsevol altre element complementari dels llocs on va posar, van ser el vehicle per plasmar amb imatges les sensacions i vivències dels alumnes.

Carla Sopena Pego, Marta Belmonte Castellanos, Josep Antoni Aguareles Bringué, Carla Solà Pijoan i Antònia Oliva Florensa, van poder prendre imatges en espais interiors i exteriors com ara  l'Escola de capacitació agrària del Pirineu, l'Arxiu comarcal de l'Alt Urgell, el Claustre d'en Valira, la Sala Immaculada i l'espai Sant Domènec de La Seu d'Urgell. Una part del treball realitzat durant aquells dies, sota les indicacions de Rafael Navarro, es pot veure ara en la mostra El llenguatge del cos.

Una de les constants de l'extensa obra de Rafael Navarro, Premi Aragón Goya 2013, és la seua fascinació per la naturalesa i el cos humà lliure d'artificis. Partint d'aquestes premisses i de l'estudi de les seues obres com ara Testigos, Dípticos, Parejas o Danza de la vida y de la muerte, el fotògraf va guiar els alumnes del taller en les diferents arts de les quals se serveix la seua fotografia (textures, moviments, despersonalitzacions, llum, color…).

En l'edició d'enguany de la Universitat d'Estiu, el taller de fotografia estarà dedicat a la natura. De la mà d'un dels millors professionals d'aquesta especialitat del nostre país, Albert Masó, s'aprofundira en la fotografia de paisatge, la de fauna en llibertat i la d’aproximació als elements diminuts (macro de camp). Tindrà lloc del 13 al 17 de juliol al campus de Cappont.