Estrena presencial de curs per a més de 2.000 alumnes de primer

Demà comencen les vacunacions sense cita en diferents campus de la UdL

benvingudalletres
Benvinguda a l'alumnat de primer a la Facultat de Lletres. FOTO: UdL
Més de 2.000 alumnes de primer de grau s'han estrenat com a universitaris aquest matí en les sessions de benvinguda presencials que han tingut lloc en tots els campus de la UdL. A data d'avui hi ha un total de 2.230 matriculats a primer en les 2.475 places que s'ofertaven, la qual cosa representa una cobertura del 90,1%, si bé als centres propis puja fins al 94,1%.

Els assistents han pogut seguir presencialment les presentacions dels diferents graus i del serveis destinats sobretot a l'estudiantat com ara la unitat d'Informació i Orientació Universitària, l'Institut de Llengües o el Consell de l'Estudiantat. També se'ls han donat pautes per a l'ús del campus virtual i el programa Nèstor UdL-Acompanya, que pretén acompanyar i orientar-los al llarg de la seua estada a la Universitat de Lleida.

Pel que fa al total d'alumnat de grau, la Universitat de Lleida compta amb el 96% de la matrícula tancada, amb 8.037 estudiants, que avui iniciaven també el curs presencialment o virtualment.

L'inici del curs 2021-2022 ve marcat per l'augment de la docència presencial respecte l'anterior, tal i com va fixar el darrer PROCICAT, tot permetent un màxim del 70% de la presencialitat simultània a cada centre. Això vol dir que, ajustant horaris, tots els cursos de graus i màsters podrien assistir a les aules, sempre que no se superi aquest sostre calculat sobre l'alumnat total.

En l'actual context sanitari, es mantenen l'ús de la màscara higiènica i la ventilació com a mesures. En aquest sentit, i amb l'objectiu d'augmentar el percentatge de la població universitària vacunada per poder garantir la màxima presencialitat, entre demà 14 de setembre fins a dimecres 16, el Departament de Salut obre punts de vacunació sense cita als campus de la UdL a la capital del Segrià i els dies 21 i 22, al campus Igualada-UdL.