Quatre-cents 'petits científics', al 10è Congrés Anna Gené

Escolars de nou centres de Lleida presenten les 'seues recerques' a la UdL

Cannagene23
Els escolars al congrés de l'any passat. FOTO. UdL
Un total de 400 alumnes d'entre 8 i 12 anys de nou escoles de Lleida participen demà i demà passat a la Universitat de Lleida (UdL) al 10è Congrés Anna Gené: Fem ciència a l'escola. Aquesta trobada, organitzada per  la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL i el Centre de Recursos Pedagògics del Segrià, té l'objectiu d'afavorir i difondre el treball científic dels escolars d’educació primària i, al mateix temps, donar suport als mestres que els motiven, tal i com va fer la desapareguda professora de la UdL que dóna nom al Congrés.

Els efectes de la lluna en els cultius, Neteja urbana, Món microscòpic dels éssers vius, i L'aigua és vida, són alguns dels projectes que els escolars amb els seus tutors i tutores han estat treballant durant el curs i que ara presentaran en públic durant les dos sessions matinals del Congrés, a l'Auditori del Centre de Cultures de la UdL. Els infants de 3r, 4r, 5è i 6è de primària que participen en aquesta desena edició provenen les escoles Creu del Batlle, Antoni Bergós, Francesco Tonucci, Camps Elisis, Frederic Godàs, Alba i Sant Josep de Calassanç.

Per celebrar aquests deu anys, el Congrés s'acompanya d'una exposició: Gravats de jardí, que es podrà veure fins a finals de maig a la planta -1 del Centre de Cultures. La mostra, obra de l'artista i exprofessora de la UdL, Carme Molet, presenta una quinzena de proves de gravat duplicades (una en blanc i negre i una altra acolorida amb aquarel·la) realitzades entre el 2023 i el 2024 de lavanda, cactus, cumquat, violeta, orquídia, crossandra i zebrina.

Molet hi exposa, a més dels aiguaforts gravats sobre paper superalfa a l'Estudi d'Antoni P. Vidal, esbossos i dibuixos que expliquen tot el procés, així com textos dedicats a l'Anna Gené. Tal com ho explica l'artista es tracta d'atansar-se a les plantes més properes, d'emprar el dibuix i el gravat com a forma d'acostament. "Ser-hi, tenir-ne cura, fer jardí. Dibuixar, gravar les planxes de ferro, entintar, estampar sobre paper tou, pintar a l'aquarel·la... Tot plegat un intent de bategar amb la natura".