Jaume Puy, reelegit rector de la UdL amb el 69% de vots ponderats

Serà proclamat el proper 16 de maig i prendrà possessió el 18

Equip de direcció UdL 2023
L'equip que acompanya al rector, després de conèixer els resultats / Foto: UdL

El catedràtic de Química Jaume Puy Llorens tindrà un segon mandat com a rector de la Universitat de Lleida (UdL) després de guanyar les eleccions en les quals era l'únic candidat i que, per primer cop, s'han fet de manera electrònica. Puy ha rebut l'aval del 69,26% dels sufragis ponderats (amb 820 vots absoluts), mentre que un 30,74% han estat en blanc (469). Si no hi ha cap impugnació en el període legal, Puy serà proclamat definitivament rector de la UdL el proper 16 de maig i prendrà possessió del càrrec el dia 18.

Els universitaris cridats a les urnes eren 11.952 entre estudiantat (10.140), personal docent i investigador-PDI (1.363) i personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis- PTGAS (449). La participació mitjana ha estat del 11,07%, molt similar a la dels comicis de 2019 (11,67%). En aquesta ocasió, el col·lectiu que més ha votat és el PTGAS (81,96%), seguit pel professorat doctor amb vinculació permanent (79,55%); i la resta de personal docent i investigador (amb un 21%). L'estudiantat ha estat el menys participatiu, amb un 4,28% del cens.

Quant als vots emesos, la candidatura ha rebut el suport de 297 alumnes, mentre que 115 han votat en blanc i 22 han decidit fer vot nul. Un total de 367 professors i professores han votat a favor de Puy, 146 ho han fet en blanc i 8 han estat nuls. El PTGAS és l'únic grup en què els sufragis en blanc (208) han superat els favorables (155).

El rector electe s'ha mostrat satisfet i content per la confiança que li ha atorgat la comunitat universitària, sobretot el col·lectiu del professorat i l'estudiant; tot i que en aquest grup la participació ha estat molt baixa. Ara bé, Jaume Puy ha dit prendre nota del "toc d'atenció" del personal no docent, col·lectiu on el vot en blanc (equivalent a vot en contra) ha superat el vot a favor.

Puy s'ha compromès a millorar a "les coses que es poden millorar", sobretot les relacionades amb aquest col·lectiu i que ja li havien estat manifestades durant la campanya electoral, ha explicat i ha anunciat que els canvis de normativa, estructura i personal que hauran de fer-se degut a la nova Llei d’universitats LOSU s’afrontaran millor ara que ha renovat la confiança de la majoria de la institució. "Només serem forts si tenim una sola veu i anem junts", ha conclòs.

Professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV) de la UdL des del 1986 i catedràtic des de 2002, Jaume Puy ha estat director del seu departament, sots-director de l'ETSEAFIV, vicerector de Recerca entre els anys 2011 i 2019; i rector entre 2019 i 2023. D'acord amb la nova Llei del Sistema Universitari Espanyol (LOSU), el mandat dels rectors i rectores és ara de 6 anys; però Jaume Puy no podrà finalitzar aquest segon període al capdavant de la UdL per edat.

Puy presenta un equip amb 11 vicerectorats (pels 8 actuals). Les novetats són la catedràtica laboral de la Facultat de Lletres Natàlia Alonso Martínez, al capdavant de Recerca i el professor de l'Escola Politècnica Superior (EPS), Fernando Guirado Fernández, a Professorat. Les fins ara coordinadores Núria Camps Mirabet i Marta Oliva Solé passaran a ser vicerectores de Compromís Social, Igualtat i Cooperació, i Estratègia Digital i TIC, respectivament.

Paquita Santiveri Morata continuarà com a vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Qualitat; Montserrat Rué Monné, a Estudiants i Ocupabilitat; Olga Martín Belloso, a Transferència del Coneixement (que s'escindeix de Recerca); Joan Busqueta Riu, a Cultura i Extensió Universitària; Antoni Granollers Saltiveri, a Internacionalització; Narciso Pastor Sáenz, a Infraestructures; i Ferran Badia Pascual, a Política Institucional i Planificació Estratègica.

La professora de la Facultat de Dret, Economia i Turisme Dolors Toldrà Roca seguirà com a Secretària General de la UdL; el professor de l'ETSEAFIV Estanislau Fons Solé, com a coordinador de Comunicació, Difusió i Premsa; i el professor de l'EPS Carles Capdevila Marqués continuarà com a delegat del Rector al Campus Universitari Igualada-UdL, a més d'assumir la Coordinació del Consell de Direcció.

QUADRE DE RESULTATS EN PDF