La Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social estrena una aula STEM

Futurs mestres de primària s'hi formen per fomentar vocacions científiques a l'escola

stem2
L'aula STEM. FOTO: UdL
Promoure competències científiques i tecnològiques en l'alumnat del grau en Educació Primària perquè aquests futurs mestres fomentin, ja des de l'escola, les vocacions en aquests àmbits, és l'objectiu de la nova menció STEM -Science (ciència), Technology (tecnologia), Engineering (enginyeria) i Mathematics (matemàtiques)- que ha posat en marxa aquest curs la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL).

Pionera al sistema universitari català i la resta de l'Estat, per fer possible aquesta especialització, el centre ha habilitat una aula multifuncional amb mobiliari, material i recursos per treballar aquestes competències d'una manera dinàmica, creativa i col·laborativa, expliquen la degana, Maria Pau Cornadó, i el cap d'estudis d'Infantil i Primària, David Aguilar.

Una inversió de més de 40.000 euros, entre mobiliari, recursos matemàtics, de robòtica, impressora 3D etc. que l'alumnat de la menció, un total de 25 estudiants, té a la seua disposició en el seu procés d'aprenentatge basat en reptes que els proposa el professorat, els anomenats 'racons' d'activitats a l'aula, i sortides de camp per posar en pràctica allò que han après.

"No només l'espai, els materials i els recursos són innovadors, sinó també la metodologia -afirma Cornadó- que és la clau de volta els permet treballar en equip, amb creativitat i esperit crític". En aquest sentit, tant Cornadó com Aguilar han animat altres facultats del país a "acompanyar-los en aquesta aventura que és necessària per al futur del país".

Estudis recents, ha afegit la degana, posen de manifest que les vocacions científiques i tecnològiques es construeixen ja des de la infància i és per això que cal promoure-les en l'educació primària. La manca actual de professionals en aquests àmbits va esperonar a la FEPTS a tirar endavant aquesta especialització per promoure que les futures generacions optin per dedicar-se laboralment a la ciència, l'enginyeria, la tecnologia i les matemàtiques.

Per la seua part, Sergi Capdevvila, un dels alumnes que cursen la menció STEM, s'ha mostrat molt satisfet amb l'equipament. "És una aula dinàmica i mòbil que ens permet moure cadires, taules i amb recursos molt cooperatius que ens permeten enfocar els reptes de manera interdisciplnar".

Continguts relacionats

VÍDEO: La UdL estrena una aula STEM on futurs mestres s'hi formen per fomentar vocacions científiques a l'escola