La First Lego incorpora, per primer cop, equips d'Andorra

En total, la competició que coordina l'EPS acull una trentena de grups

first 2017
Un moment de la competició l'any passat / Foto: UdL

Un total de 273 alumnes de 31 escoles i instituts de les comarques de Ponent, Barcelona, Tarragona, Castelló, Saragossa i, per primer cop, del Principat d'Andorra participaran aquest dissabte, 24 de febrer, en la fase territorial de la First Lego League i la Junior First Lego al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida (UdL), sota la coordinació de l'Escola Politècnica Superior (EPS). L'acte es podrà seguir en directe en streaming a través del Facebook i el web de la UdL.

Els joves d'entre 10 i 16 anys s'enfrontaran al repte d'Hydro Dynamics,  i els júnior, d'entre 6 i 9 anys, a l'Aqua Adventure; tots dos sobre el cicle humà de l'aigua i els problemes de gestió d'aquest recurs. A més del projecte científic, construiran i programaran un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO® MINDSTORMS® per resoldre les missions del Joc del Robot, en tres rondes de dos minuts i mig.

A banda de la competició, l'EPS ha programat diferents tallers sobre Robots d'Enginy amb  LEGO Mindstorms, reaccions químiques, l'aigua i la impressió 3D. També hi haurà un circuit de cotxes elèctrics i una ludoteca LEGO.

Els guanyadors d'aquesta fase tindran accés a la Gran Final de la First Lego Espanya, que se celebrarà a Logronyo els dies 10 i 11 de març. Els tornejos internacionals als quals podran anar els equips espanyols en el Repte Hydro Dynamics són el WORLD FESTIVAL de Detroit (Estats Units), a l'abril; el FIRST LEGO League Open Invitational Central Europe, a Debrecen (Hongria), al maig; el FLL Razorback Invitational d'Arkansas (Estats Units), també al maig; i el FIRST LEGO League Estonian Open – Tallin (Estònia), al juny.

Centres participants:

* Lleida ciutat - Col·legi Episcopal, Col·legi Santa Anna, Jesuïtes-Col·legi Claver, INS Maria Rúbies, INS Ronda, INS Samuel Gili i Gaya, INS La Mitjana, INS Màrius Torres, Escola Príncep de Viana, Escola Camps Elisis.

* Comarques de Ponent - INS Ermengol IV (Bellcaire d'Urgell), FEDAC Guissona, INS Terres de Ponent (Mollerussa), Col·legi La Salle (Mollerussa), Institut d'Almenar, INS Els Planells (Artesa de Segre), Escola Mossèn Albert Vives (La Seu d'Urgell), Institut i ajuntament de La Pobla de Segur, Escola Vedruna (Balaguer), Escola Francesc Feliu (Aitona).

* Resta de Catalunya - Escola Escolàpies (Igualada), Col·legi Sant Andreu (Badalona), Escola La Parellada (Santa Oliva), Escola Montagut (Vilafranca del Penedès), INS La Sínia (Parets del Vallès), Escola Mediterrània (Viladecans).

* Resta de l'Estat - Colegio Gascón y Marín (Saragossa), Mac Media (Vinaròs, Castelló).

* Andorra - EASE d'Ordino, EASE de Santa Coloma i del Roc, EASE d'Encamp.