La Setmana de la Comunicació, enguany, en format virtual

Amb Lucía Alemany i Isaki Lacuesta, es retransmet de dilluns a dijous per Twitch

Cartell 17a Setmana de la Comunicació - copia
Cartell de la Setmana
La situació provocada per la pandèmia de la COVID-19 ha fet que enguany la Setmana de la Comunicació, que arriba a la dissetena edició, es faci en format virtual. Dedicada a l'adaptació de fets reals en diversos formats, més enllà dels purament informatius: sèries televisives, pel·lícules, cinema d'animació, novel·la gràfica,  instal·lacions artístiques o videocreacions, aquesta activitat que organitza el professorat i l'alumnat del grau Comunicació i Periodisme Audiovisuals, tindrà lloc del 20 al 23 d'abril, sota el títol "Llums, càmera, realitat".

Les ponències del programa, que estrenarà dilluns a les quatre de la tarda, el periodista lleidatà, Carles Porta -actualment al capdavant de la docuserie Crims de TV3-, seran retransmeses en directe a través de la plataforma digital Twitch, tot i que també es podran veure a partir de les nou del vespre al canal de Youtube de la Setmana. A més de Porta, la Setmana comptarà amb les intervencions dels autors de novel·la gràfica, Álvaro Ortiz, nominat millor autor revelació al Saló del Còmic de Barcelona 2010, i Alfonso Zapico, premi nacional de còmic l'any 2012 pel llibre 'Dublinés' que retrata la vida quotidiana de l'escriptor James Joyce.

També hi participarà la realitzadora de documentals xilena, Carolina Astudillo, que ha estat premiada en dos ocasions amb la Bizanga de plata del Festival de cinema de Màlaga pels llargmetratges, El Gran Vuelo (2014) i Ainhoa, yo no soy esa (2018), on les protagonistes són les dones, així com del cineasta i terapeuta d'art, Emilio Martí. Aquest autor valencià, que aborda en les seues obres d'animació temes socials i de denúncia, compta amb diferents guardons nacionals i internacionals per Desanimado (2011), sobre les sexualitats LGTBI, o amb el premi al millor curt valencià i millor guió de curtmetratge al darrer Festival de Cine i Drets Humans de València per MAKUN (No llores), sobre la repressió que es pateix en els Centres d'internament d'Estrangers, i que també fou preseleccionat als Premis Goya d'enguany.

Els plats forts de la setmana seran els cineastes Lucía Alemany i Isaki Lacuesta. La jove directora valenciana, parlarà dimarts 21, a les sis de la tarda, del seu primer llargmetratge, La innocència (2019). Interpretada per Carmen Arrufat, Laia Marull i Sergi López, el film relata amb elements autobiogràfics, l'adolescència a través de la Lis que ha de portar en secret el seu embaràs prematur. La pel·lícula es va estrenar al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià i va optar a set Gaudí i dos Goya.

Dimecres 22, serà el torn del director i guionista gironí Isaki Lacuesta, que abordarà els límits de la realitat en la seua xerrada. Lacuesta ha realitzat tant documentals, com obres de ficció, a més a més de videoinstal·lacions. El seu primer llargmetratge Cravan vs Cravan (2002), premiat en diversos festivals, va ser considerat per la crítica espanyola com la millor opera prima de l'any. Ha estat guardonat amb el Premi Eloy de la Iglesia (2010), el Premi Nacional de Cinematografia de la Generalitat de Catalunya (2012), i el seu darrer treball, Entre dos aguas (2018), va obtenir la Conquilla d'or com a millor pel·lícula al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià i set premis Gaudí, incloent el de la millor pel·lícula en llengua no catalana i director.

L'alumnat de tercer curs del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals que s'encarrega de la gestió de la Setmana, explica que a més de la retransmissió en línia de les ponències i els vídeos que es penjaran al canal de Youtube, a través de la plataforma Ivoxx realitzaran posdcasts de les conferències i els debats sota el títol 'Setcomunica'. A més, es reprenen els butlletins amb entrevistes amb els convidats i la difusió de l'esdeveniment a les xarxes socials.

MÉS INFORMACIÓ: