La UdL acull uns 400 estudiants forans al llarg d'aquest curs

Benvinguda institucional a l'alumnat de mobilitat del segon semestre

mobilitatUdL2018
L'acte s'ha fet al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha rebut un total de 410 alumnes de mobilitat durant aquest curs 2017-2018, 90 més que l'anterior, segons les dades de la unitat de Relacions Internacionals. Provenen de 43 països diferents d'Europa, Amèrica, Àsia i Àfrica; de punts tan distants entre sí com ara Corea del Sud, Gàmbia, Bòsnia i Hercegovina o Xile. La principal novetat aquest segon quadrimestre és l'arribada a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) dels primers estudiants russos i kazakhs mitjançant el programa Eramus+ International Credit Mobility (KA107).

La vicerectora d'Estudiants, Neus Vila, i la de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL, Àstrid Ballesta, han rebut avui una representació dels 179 alumnes de 33 països que venen a Lleida per estudiar la recta final de curs. La majoria d'aquest grup seguirà les classes de la Facultat de Lletres (38), amb una dotzena al Diploma d'Estudis Hispànics; seguida de l'ETSEA, amb 36; i la Facultat de Dret, Economia i Turisme, amb 33. La Facultat de Medicina en rep 27; la d'Educació, Psicologia i Treball Social, 19; la d'Infermeria i Fisioteràpia, 12; i l'Escola Politècnica Superior, 11. Completen el llistat dos centres adscrits: INEFC, amb 1 alumne de mobilitat i l'Escola de Turisme Ostelea, a Barcelona, amb dos.

Per nacionalitats, els col·lectius més nombrosos en aquesta recta final de curs seran l'alumnat italià (41), mexicà (36) i xinès (15). Quant a les vies de procedència, els programes de mobilitat pròpia de la UdL aporten 68 estudiants estrangers, mentre el conegut Erasmus en suma 97 a les diferents modalitats: Erasmus SMS (65), Erasmus SMS-T (19), Erasmus SMT (8) i Erasmus Mundus (5).

Durant l'acte de rebuda, que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat, l'Institut de Llengües de la UdL també ha lliurat els certificats de català a l'alumnat de mobilitat.