La UdL destina 140.000 euros per enfortir el prestigi dels seus estudis oficials

El Consell de Govern també aprova accions per promocionar i consolidar la recerca

grausmastersUdL
El programa aprovat pel Consell vol promocionar graus i màsters / Foto: UdL

La Universitat de Lleida destinarà enguany 140.000 euros a accions impulsades pels centres propis de la UdL que tinguin per objectiu potenciar el prestigi dels seus graus i màsters, tant a nivell nacional com internacional. Així ho recull el Programa d'accions per a l'impuls del prestigi acadèmic i socials dels estudis oficials de la UdL, aprovat avui pel Consell de Govern. Aquestes accions, que es finançaran en un 25% pels centres i en un 75% per la Universitat, hauran de tenir una incidència efectiva en l'augment de la captació d'estudiants en els diversos estudis oficials de la UdL.

Les accions que optin a la convocatòria d'aquest Programa han d'anar destinades, entre d'altres, a incorporar professorat no permanent estranger per participar en assignatures; establir títols conjunts o dobles graus o màsters amb altres universitats, preferentment estrangeres; impulsar programes institucionals de treball conjunt amb els centres de batxillerat, cicles formatius de grau superior i altres estudis no universitaris d’educació superior; potenciar nous mètodes d'aprenentatge lligats a les noves tecnologies; integrar la recerca bàsica i aplicada en la docència de grau i de màster; incorporar l'anglès en la docència o concedir ajuts als millors expedients acadèmics per sufragar estades d’alumnat en centres de recerca i institucions de prestigi nacionals i internacionals.

D'altra banda, el Consell de govern ha donat llum verda a un conjunt de programes de promoció i consolidació de la recerca, impulsats pel vicerectorat de Política Científica i Tecnològica. Aquests programes formen part del desenvolupament del Pla de Recerca de la UdL i tenen un finançament de 109.000€.

Segons el vicerector Albert Sorribas, amb aquestes accions "volem incentivar la participació dels centres de recerca en les convocatòries de projectes europeus i fomentar els contactes amb altres centres per explorar accions conjuntes en investigació, a més de potenciar a la difusió de la recerca que es fa a la UdL amb un programa de presentació pública de resultats dels projectes". També, afegeix Sorribas, es posarà en marxa un programa per ajudar a identificar candidats per al programa ICREA.

Altrament, i degut a l'increment a la UdL, els darrers anys, del nombre d'estudiantat, personal docent i no docent d'altres universitats per fer estades de docència, recerca o formació (des d'una setmana a sis mesos), el Consell ha aprovat una normativa del personal visitant a la Universitat de Lleida amb l'objectiu de donar un millor servei a aquestes persones, així com oferir suport als serveis o departaments que els acullen. També, segons la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Astrid Ballesta, "es tracta d'incrementar la visibilitat d’aquesta faceta de la internacionalització i mobilitat de la UdL, tant  internament com externament".