La UdL, a la commemoració de l'Any Vallverdú

Exposició de Biblioteca i Documentació i jornades de la Càtedra Màrius Torres

vallverdú inauguració curs
L'escriptor va inaugurar el curs de la UdL el passat setembre / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) participa a la commemoració de l'Any Josep Vallverdú, impulsat pel Departament de Cultura de la Generalitat a través de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) per commemorar el centenari del naixement de l'escriptor lleidatà. Una exposició de la seua obra bibliogràfica amb el fons que es  conserva a la UdL i unes jornades de la càtedra Màrius Torres formen part del programa que s'ha presentat aquest dimecres a Barcelona. L'inici oficial dels actes de celebració tindrà lloc el 5 de febrer a l'Auditori Enric Granados de Lleida.

La directora de la Unitat de Biblioteca i Documentació de la UdL, Montse Larios, comissaria la mostra Geografies Josep Vallverdú, juntament amb la la comissària de la commemoració, Carme Vidal, i la directora de la Biblioteca Pública de Lleida, Antònia Capdevila Palau. L'exposició presentarà tota la producció bibliogràfica de l'escriptor. Es tracta d'un fons amb cadascuna de les primeres edicions, reedicions i traduccions de les obres de Vallverdú, que està dipositat a la Universitat de Lleida: la literatura infantil i juvenil, les traduccions, els llibres personals –memòries, dietaris i articles—el teatre, i la poesia.

"La mostra inclou també imatges, objectes i fotografies que ens deixen llegir la vida i l'obra de l'escriptor, però també del professor Vallverdú i del ciutadà compromès", han explicat les responsables de la iniciativa. Està previst que aquesta exposició, que s'inaugurarà durant el primer trimestre d'aquest any a la capital del Segrià, recorri després diferents municipis com ara Barcelona, Girona o Tarragona.

A la tardor, la Càtedra Màrius Torres, la ILC i l'Institut d'Estudis Catalans (IEC) organitzaran unes jornades d'estudi sobre l'obra de Vallverdú, abastant tot el conjunt de la seua producció; des de la literatura infantil i juvenil, la traducció, els llibres personals, la prosa, la poesia, el periodisme literari i el d'opinió o la retòrica, entre altres.