La UdL lidera una recerca sobre l'odi contra les dones a les xarxes socials
'Àgora de la misogínia' està finançada per l'Institut Català Internacional per la Pau
Descarregar pdfAnalitzar el creixent fenomen dels discursos antifeministes a Twitter, Facebook i Instagram, establir quina correlació tenen amb la cobertura periodística de temàtiques de gènere a les xarxes socials, i ajudar institucions i associacions que treballen en aquest àmbit a desenvolupar recursos per combatre els discursos masclistes, són els principals objectius del projecte L’odi a les xarxes socials: l’àgora de la misogínia, liderat per la Universitat de Lleida (UdL).
La recollida de dades, que finalitzarà aquest mes, s'ha fet a partir de hashtags i paraules clau com ara feminisme, violència masclista, violència de gènere, feminazis o notallmen, entre altres. Un cop tancada, l'equip coordinat pel professor de Comunicació i periodisme audiovisuals de la Facultat de Lletres, Guillem Suau, analitzarà els missatges misògins i en monitoritzarà la seua viralitat.
En una altra fase, examinaran la cobertura periodística a les xarxes socials de feminicidis i problemàtiques de gènere dels principals mitjans de comunicació catalans i de la resta de l'Estat, avaluant-ne la seua adequació deontològica, per tal determinar una correlació positiva o negativa entre els discursos sexistes i les cobertures mediàtiques.
La propera primavera està previst organitzar a la Universitat de Lleida un taller internacional d’anàlisi i presentació de protocols per a combatre els discursos misògins als mitjans socials.