La UdL rep prop de 200 alumnes de mobilitat el primer quadrimestre

Itàlia, Xina, Brasil i Mèxic són els països que aporten més estudiantat

mobilitat2014UdL
Estudiantat de mobilitat amb voluntaris lingüístics i professorat de la UdL en l'acte de benvinguda. Foto: UdL
Un total de 191 alumnes de mobilitat han començat el curs 2014-2015 a la Universitat de Lleida (UdL). Provenen de 26 països de quatre continents: Europa, Amèrica, Àfrica i Àsia. Itàlia, amb 45 estudiants, encapçala la llista; seguida per la Xina (32), Brasil (28) i Mèxic (23). La UdL també rep aquest primer quadrimestre joves de punts tan diversos com ara Kazakhstan, Corea, Etiòpia o Xile.

La majoria d'aquest alumnat arriba a Lleida gràcies al programa Erasmus (80) i el programa de mobilitat de la UdL (50). El Diploma d'Estudis Hispànics també aporta un bon gruix d'estudiantat xinès, mentre el programa Ciência sem fronteiras del govern del Brasil reparteix els seus joves entre l'Escola Politècnica Superior (EPS) i la Facultat de Medicina. La Universitat de Lleida també compta en aquest inici de curs amb 9 estudiants del programa Erasmus Mundus.

Per centres, la Facultat de Lletres és la que acull el major nombre d'alumnes forans (60) durant el primer quadrimestre d'aquest curs acadèmic. La segueixen l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (30 estudiants de mobilitat), l'EPS (29) i la Facultat de Dret i Economia (29). La Facultat de Medicina rep 18 estudiants; la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 10; i la Facultat d'Infermeria, 4. L'INEFC, centre adscrit a la UdL, n'acull 11.

Ahir l'estudiantat de mobilitat, juntament amb voluntaris lingüístics de la UdL i professorat va participar en els actes de benvinguda a aquest alumnat. El Saló Víctor Siurana va acollir la benvinguda institucional amb la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Astrid Ballesta, i la directora de l'Institut de Llengües, Marta Giné, i l'actuació de la Coral de la Universitat UNICORN. La festa va acabar amb les sardanes de la Colla Dolç Infern i els castells de Los Marracos de la UdL.

Oficina de Relacions Internacionals de la UdL