La UdL 's'apunta' a les Estades curtes de mobilitat combinada

Deu alumnes d'Educació aniran a Alemanya i fins a cinc de Dret a Itàlia

mobilitat
Estudiantat d'educació de la UdL i de la Hogeschool PKL. FOTO: FEPTS
Deu alumnes de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) i fins a cinc de la Facultat de Dret. Economia i Turisme de la Universitat de Lleida (UdL) seran els beneficiaris d'una nova modalitat del programa Eramus. Es tracta de les Estades curtes de mobilitat combinada que consisteixen en una part virtual d'intercanvi educatiu i de treball en equip en línia entre l'estudiantat de les universitats participants, i una estada física a l'estranger de menys d'un mes de durada. Aquesta modalitat d'Erasmus està gestionada per la unitat de Relacions Internacionals de la UdL.

Els primers a encetar-la seran els alumnes de 2n dels graus en Educació Social i en Educació Primària mitjançant el programa Benestar cultural i social – Identitat i participació, que coordina la universitat alemanya de Vechta, i on també hi participen la Universitat Pública de Navarra i la de Ciències Aplicades de Savonia (Finlàndia).

Des de l’educació social, l’educació, el treball social i la psicologia, la formació explorarà de quina manera pot millorar-se el sentiment d’identitat des del benestar, tot combinant classes teòriques, intercanvis i aprenentatge experimental amb visites a una casa d’acollida, centres d’assistència per a persones amb drogodependències i altres tipus de centres educatius. La part virtual tindrà lloc el 19 i el 20 de juny, mentre que l'estada a Alemanya serà del 25 de juny a l'1 de juliol.

Pel que fa a l'alumnat del darrer curs del Grau en Dret i el Doble Grau en Dret i Administració d'Empreses tindran la formació virtual del 5 al 7 de juliol i viatjaran a Nàpols del 10 al 14 del juliol. Serà en el marc del programa Dret i política ambiental. Orígens i principis nacionals, comparatius i europeus que coordina la Universitat Frederic II.

L'estudiantat seleccionat tindrà l’oportunitat de interactuar amb professorat expert en legislació i polítiques mediambientals d'aquesta i les altres universitats participants: Sevilla, Salzburg (Àustria), Warszawski (Polònia) i Tolosa I Capitoli (França). Les classes presencials es complementaran amb seminaris interactius, experiències i tallers en institucions del país (Ministeri de Transició Ecològica), consorcis internacionals (CUIA), centres de Recerca (LUPT), associacions (WWF), organitzacions de voluntariat (Mani Tese) així com empreses actives en el camp mediambiental (GORI).

Ambdós programes utilitzen mètodes innovadors d'aprenentatge i d'ensenyament que aporten un valor afegit respecte als cursos o les formacions que imparteixen les institucions d'educació superior participants, el què s'anomena Programes intensius combinats (BIP).

D'altra banda, alumnat i professorat de la FEPTS han participat aquesta setmana en una experiència d'aquest tipus liderada per la Universitat de Ciències Aplicades de Hasselt (Bèlgica), la Hogeschool PXL. Una desena d'estudiants i dos docents d'aquesta universitat han fet una estada al centre i han intercanviat visions i experiències educatives de Flandes amb les que tenen de Catalunya els estudiants del Pla bilingüe del Grau en Educació Primària de la UdL i el seu professorat. A més, també han visitat les escoles de Lleida, Maristes, Parc de l'Aigua i Sant Jaume i diferents indrets de la ciutat.

La FEPTS preveu tenir enllestit per al curs vinent un programa d'Estades curtes de mobilitat combinada amb la Hogeschool PXL perquè alumnat de la UdL s'hi pugui desplaçar. Es tracta, explica del degà de la FEPTS, David Aguilar Camaño, d'incrementar la internacionalització de la facultat i de donar oportunitats a l'estudiantat que no pot participar en una mobilitat física de llarga durada.