L'energia, repte de la 12a First Lego League

Un total de 42 equips competeixen aquest dissabte a la UdL

first lego 2022
L'any passat encara hi havia restriccions per la COVID-19 / Foto: EPS-UdL
L'energia és el tema central de la dotzena edició de la First Lego League, que aplegarà aquest dissabte a la Universitat de Lleida (UdL) un total de 42 equips, tres més que l'any passat. La competició de robòtica, que organitza l'Escola Politècnica Superior (EPS), reunirà al campus de Cappont uns 400 participants d'entre 6 i 16 anys, de 21 col·legis i instituts de la capital del Segrià, Mollerussa, La Seu d'Urgell, Artesa de Segre, Guissona, Seròs, Aitona, Golmés i Bellcaire d'Urgell.

La First Lego torna enguany al seu format original, totalment presencial, després que al 2022 se celebrés una edició híbrida amb algunes restriccions per la pandèmia de COVID-19. Els equips presentaran els seus treballs de recerca, aquest cop sota la temàtica SuperPowered, al voltant de l'energia i el seu cicle: generació, noves fonts,  distribució, emmagatzematge, consum... L'altra part del desafiament és la competició de robòtica.

Al repte Explore, per a nenes i nens de 6 a 9 anys, participen 17 equips del Col·legi El Carme (Lleida), l'Escola Frederic Godàs (Lleida), el Col·legi Santa Anna (Lleida), FEDAC Guissona i l'Escola Mossèn Albert Vives (La Seu d'Urgell). Es repartiran cinc premis: a la solució del desafiament, a la programació, als valors fonamentals, al model d'equip i al pòster de l'equip.

A la categoria Challenge, per a joves de 10 a 16 anys, hi prenen part fins a 25 equips, que optaran a 12 premis. De Lleida, el Col·legi Episcopal, l'INS Maria Rúbies, l'INS Màrius Torres, el Col·legi El Carme, l'Escola Frederic Godàs, l'Escola Príncep de Viana, el Col·legi Santa Anna, l'INS Joan Oró, l'INS Ronda i l'INS la Mitjana. De la resta de comarques, FEDAC Guissona, Institut Terres de Ponent (Mollerussa),  La Salle Mollerussa, Col·legi Vedruna de Mollerussa, INS Els Planells (Artesa de Segre), INS Seròs, Escola Francesc Feliu (Aitona), INS Ermengol IV (Bellcaire d'Urgell) SAVI Education SL (Lleida) i  Transports Xavier Perera SL (Golmés).

El torneig classificatori de la First Lego League es traslladarà el 4 de març al campus d'Igualada-UdL. A la capital de l'Anoia hi prendran part 17 equips Challenge i 6 equips Explore.

MÉS INFORMACIÓ:

Web de la First Lego League Lleida