L'art i la seua percepció, més enllà del planeta terra

Col·loqui a l'EPS amb els protagonistes del projecte The Zero-Gravity Band

PhotobyMikePfau
The Zero-Gravity Band / FOTO: Mike Pfau (Fundació Quo Artis)

“Art, ciència i tecnologia: el futur de la producció artística i la percepció estètica més enllà del planeta terra” és el títol del col·loqui que el 18 maig, a la una del migdia, tindrà lloc a l'auditori del Centre de Cultures del campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL) i que anirà a càrrec dels mollerusencs Albert Barqué-Duran (artista i investigador de la Universitat de Londres) i Marc Marzenit (músic, compositor i productor musical).

Ambdós, juntament amb altres científics, tecnòlegs i artistes d'Alemanya, Catalunya, els Estats Units i el Regne Unit, són els artífexs del projecte artístico-científic The Zero-Gravity Band, basat en les recerques d'Elisa R. Ferrè (Directora del VeME LAB, Royal Holloway, de la Universitat de Londres) sobre com els humans perceben i experimenten l’estètica en condicions de microgravetat.

The Zero-Gravity Band, pretén reflexionar i teoritzar sobre com la producció artística i la percepció estètica es veuen influïdes per les forces gravitatòries del planeta Terra, així com investigar i dissenyar materials per a la realització de creacions plàstiques i musicals en situació de gravetat zero i produir una creació artístico-immersiva sonora i lumínica en 360º que recrearà un ambient de gravetat zero i que es presentarà, juntament amb els prototips i un vídeo informatiu, al Sónar+D d'aquest any, produït per la Fundació Quo Artis, i que compta amb el suport de la Universitat de Lleida, la Diputació de Lleida i l’Ajuntament de Mollerussa.

Del desenvolupament d'aquest projecte, de la conceptualització de la idea original, la investigació, el treball amb equips interdisciplinaris, de  l'experimentació creativa en gravetat zero i el procés de producció artística són els aspectes que abordaran Marzenit i Barqué-Duran que ens interpel·laran sobre si l'art i la seua percepció canviaran quan no estem restringits a les lleis físiques del planeta terra.

L'acte, s'emmarca en la promoció del nou Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives que impartirà el proper curs acadèmic la Universitat de Lleida. Aquest grau, de tres cursos, i amb una oferta a primer de 40 places, oferirà quatre especialitats: Art Digital, Entorn Web, Tecnologies de Xarxes Socials i Videojocs. Precisament, la coordinadora d'aquests estudis, Rosa Gil, serà la moderadora del col·loqui.