L'estudiantat d'altres punts de l'Estat ajuda a recuperar la mobilitat a la UdL

Els 22 espanyols són el segon grup més nombrós darrere els italians aquest semestre

mobilitat 2021
Alumnat i autoritats, a l'acte de benvinguda / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) rep durant el primer semestre d'aquest curs 2021-2022 un total de 167 alumnes de mobilitat provinents de 40 països. Tot i que la xifra encara és lluny de les registrades abans de la pandèmia de COVID-19, supera la de tot el curs passat, en què la UdL va acollir 104 joves de 18 països. L'afluència d'estudiantat d'altres universitats de l'Estat espanyol és una de les claus d'aquesta recuperació, ja que gairebé s'ha multiplicat per 4 respecte el que arribava abans de la crisi sanitària, segons les dades de la unitat de Relacions Internacionals de la UdL.

El programa SICUE per a la mobilitat dins de l'Estat va aportar un total de 6 estudiants a les aules de la Universitat de Lleida tant el curs 2020-2021 com el 2019-2020, quan encara no havia esclatat la pandèmia. En el primer semestre d'aquest curs seran 22 alumnes d'onze universitats d'arreu de la geografia espanyola, com ara Santiago de Compostel·la, València o Granada. La xifra representa un augment del 366%.

Les dades sobre altres nacionalitats indiquen que el col·lectiu més nombrós és l'alumnat italià (47); seguit per l'alemany (12); el mexicà (8) i el rus (7). "El col·lectiu asiàtic sembla encara reticent a venir aquest primer quadrimestre", expliquen des de Relacions Internacionals. Tot i així, la UdL acollirà estudiantat de països tan distants com ara Sud-àfrica, Brasil, Bangladesh, Xile o Sri Lanka.

Els centres que reben més estudiantat d'altres països són l'Escola Politècnica Superior (EPS), amb 39. La segueix de prop l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), amb 37 alumnes de mobilitat. La Facultat de Dret, Economia i Turisme en tindrà 27; la de Lletres, 21; la de Medicina, 15; la d'Educació, Psicologia i Treball Social, 12; i la d'Infermeria i Fisioteràpia, 5. Completen el llistat els centres adscrits: INEFC, amb 8 i Ostelea, amb 3.

Quant a les vies de procedència, les diferents modalitats del programa Erasmus sumen 115 alumnes: Erasmus SMS, 78; Erasmus Mundus, 18; Erasmus SMS-T, 15; Erasmus SMT, 3; i Erasmus STT-T, 21. Els programes de mobilitat pròpia de la UdL aporten 21 estudiants; el SICUE, 22; i l'Study Abroad, per a estades de curta durada, 9.

El vicerector d'Internacionalització, Antoni Granollers, i el vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Joan Busqueta, han rebut aquest dilluns al vespre una representació de l'alumnat de mobilitat, acompanyats per la directora de l'Institut de Llengües de la UdL, Montserrat Casanovas. Granollers es mostra satisfet que "la situació ara és prou bona per viatjar i els programes de mobilitat universitària recuperen la seua normalitat".

L'acte ha tingut lloc a l'Auditori del Centre de Cultures, al campus de Cappont. El programa de la benvinguda institucional incloïa una xerrada sobre les experiències de l'estudiantat del curs intensiu de català i una exhibició de la Colla Dolç Infern del Grup Sardanista Montserrat de Lleida.