Lliurats els premis de recerca de batxillerat i cicles formatius

Les noies han guanyat 25 de les 31 distincions que ha atorgat la UdL

Premis UdL a Treballs de Recerca de Secundària 2021
L'acte va tenir lloc a l'Auditori del Centre de Cultures. FOTO: UdL
Una trentena de joves, la majoria noies, van rebre divendres, en un acte a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, els premis i mencions pels seus treballs de recerca de batxillerat i cicles formatius de grau superior i que atorga anualment la Universitat de Lleida (UdL).

La vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat de la UdL, Montse Rué, va felicitar les persones premiades i els seus tutors i tutores, però especialment les noies, ja que de les 31 distincions atorgades, 25 han estat per elles: 11 dels 15 premis i 14 de les 16 mencions. "No hi ha dubte que en temes de recerca de qualitat, les noies hi sou i heu deixat el llistó ben alt", va afirmar.

Convocats pel vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat amb el suport del Consell Social, els Premis a Treballs de Recerca per a estudiantat de batxillerat i cicles formatius de grau superior (CFGS) s'estructuren en 9 àrees: salut i nutrició; juridicoeconòmica i turisme; educació, psicologia i treball social; tecnològica; agroalimentària, veterinària i forestal; arts i humanitats; gènere; cooperació i desenvolupament; i acció climàtica (estrenada l’any passat).

En aquesta 18ena edició hi han concorregut 139 treballs d'alumnat d'un total de 43 centres d'arreu de Catalunya (31 de Lleida, 8 de Barcelona, 3 de Tarragona i 1 de Girona). Els que han rebut més guardons han estat el Col·legi Claver- Jesuïtes Lleida, amb 5 (3 premis i dos mencions); el Col·legi Episcopal, amb 4 (3 premis i 1 menció); i l'Institut Guindàvols, amb 2 premis i una menció.

L'estudiantat guanyador obté la matrícula gratuïta al primer curs d'un grau als centres propis de la UdL, a més d'un ajut de 200 euros. L'alumnat que no es matriculi a la Universitat de Lleida i el que ha obtingut menció rebrà un diploma. També s'atorguen sengles premis de 200 euros al professorat que tutora els treballs i als seus respectius centres, així com a les tutores i tutors de la UdL del Projecte Itinera.

A l'acte de lliurament, hi van participar també el director dels serveis territorials del departament d’Educació de la Generalitat a Lleida, Claudi Vidal, i el coordinador de les activitats d'Educació Secundària i Batxillerat de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, Francesc Alamon.