Més de 1.200 alumnes, als campus oberts de la UdL

Provinents d'arreu de Catalunya, Andorra i el País Basc

campusobertsEPS-UdL
Participants en l'edició de l'any passat a l'EPS Foto: UdL

Un total de 1.253 persones, 1.210 alumnes i 43 professors, participaran aquest divendres, 12 de febrer, a la 23a Jornada de campus oberts de la Universitat de Lleida (UdL) per a l'estudiantat de segon de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior. Són 400 menys que en l'edició del 2015 (van ser 1.605 alumnes i 49 professors). Els participants en la jornada provenen de 50 centres educatius d'arreu de les comarques de Ponent, Barcelona, Tarragona, Girona, Andorra i el País Basc. Enguany no hi ha cap representant de l'Aragó.

Concretament, els visitants arriben de la capital del Segrià, Mollerussa, Tàrrega, Balaguer, Cervera, les Borges Blanques, La Seu d'Urgell, Alcarràs, Almenar, Almacelles, Agramunt, Seròs, Alpicat, Bellpuig, Torrefarrera, Cardedeu, Girona, Sant Cugat del Vallès, Igualada, Reus, Les Pedreres, L'Hospitalet de Llobregat, L'Hospitalet de l'Infant, Flix, Llançà, Vilanova i la Geltrú, Gironella, Vila-seca, La Selva del Camp, Andorra, Irun i Alsasua.

La Jornada de campus oberts "Coneix la UdL" és una iniciativa organitzada pel Vicerectorat d'Estudiants, amb la col·laboració del Servei d'Informació i Atenció Universitària de la UdL. El programa inclou sessions informatives sobre els ensenyaments que s'imparteixen, visites guiades a les instal·lacions i un esmorzar a tots els campus. També es realitzaran demostracions pràctiques i tallers en el cas de la Facultat de Lletres i l'Escola Politècnica Superior (EPS), sobre temes com la restauració de peces arqueològiques, el tractament d'imatges i so, la interacció amb biosensors o la resistència de materials, entre altres.

Per centres, el que rebrà més alumnes és la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (342), seguida de la Facultat de Dret i Economia (208) i l'EPS (185). La Facultat de Lletres mostrarà les seues instal·lacions a 113 alumnes; la Facultat de Medicina, A 103; l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària-ETSEA, a 94; i la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, a 78. Completen el llistat els centres adscrits: INEFC (69 visitants) i Relacions Laborals (16).

Per traslladar-se al campus de Ciències de la Salut (Facultats de Medicina i d'Infermeria i Fisioteràpia) i al d'Agrònoms (ETSEA) es facilitarà un autobús urbà gratuït que sortirà a les 09.00h de davant de l'edifici del Rectorat. Per anar al campus de la Caparrella (INEFC), s'haurà d'utilitzar l'autobús urbà L10.