Més de 80 joves, en la jornada per impulsar els estudis de francès al batxillerat

La trobada inclou tallers de jocs lingüístics, rap, debat i músiques del món

batxibacUdL2017
La jornada, al Saló Víctor Siurana / FOTO: UdL

Una vuitantena de joves de Secundària participen avui en la II Jornada Batxibac a la Universitat de Lleida. Organitzada per la UdL i el Departament d'Ensenyament de la Generalitat, aquesta activitat formativa està destinada tant a l'estudiantat que cursa el doble batxillerat (català i francès) als centres de Lleida (INS d'Aran, de La Pobla de Segur, Samuel Gili Gaya i Col·legi Episcopal) com a l'alumnat de 4t d'ESO que hi pugui estar interessat.

El doble objectiu de la jornada expliquen els organitzadors, és que els joves que cursen el Batxibac intercanviïn experiències i que nous estudiants s'animin a triar aquesta modalitat de batxillerat que els permetrà, un cop superades les matèries, obtenir simultàniament la doble titulació (espanyola i francesa) i l'acreditació d'un B2 de francès.

Neus Vila (vicerectora d'Estudiants de la UdL), Montserrat Llobet (directora general d'Educació secundària obligatòria i batxillerat de la Generalitat de Catalunya) i  Stéphane Paris (agregat de cooperació lingüística i educativa de l'ambaixada de França) han inaugurat la trobada, tot coincidint en què és una oportunitat i una inversió per als joves que la cursen, un 10% dels quals continuarà, en finalitzar-la, estudis a l'estranger.

En aquest sentit, Vila ha destacat què conèixer altres llengües i civilitzacions permet als estudiants apropar-se a altres maneres de veure el món, a créixer en tolerància, en uns moments, en què "la convivència entre cultures, ideologies i creences està en perill".

La jornada ha començat amb una conferència sobre la història de França, a càrrec del professor de la UdL, Pere Solà, seguida de diferents taules redones amb alumnat actual de Batxibac, de l'Institut de Llengües (IL) i de la Facultat de Lletres de la UdL i de l'Escola Oficial d'Idiomes de Lleida (EOI). També s'han programat quatre tallers de jocs lingüístics, de rap, de debat, o de musiques del món a càrrec de professorat de l'IL i l'EOI. La trobada finalitza amb la representació teatral: Ils sont fous, ces Dieux! a càrrec d'alumnes de 2n de Batxibac del Gili i Gaya.