Nou grau de la UdL en Interacció Digital i Computació a Igualada

Arrencarà a la tardor amb 40 places a primer, adquirint format dual a partir de tercer

grau Igualada
Els participants en la presentació Foto: Ajuntament d'Igualada

La Universitat de Lleida (UdL) oferirà el proper curs 2018-2019 un nou Grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació al campus d'Igualada, amb 40 places a primer.  A partir de tercer, l'alumnat farà pràctiques en empreses amb contracte laboral, fent d'aquests els primers estudis relacionats amb el sector de la informàtica i les TIC que s'impartiran a Catalunya en format dual. Aquesta metodologia permet que l'estudiantat combini la formació en les aules universitàries i l'entorn professional, segons ha destacat el rector de la UdL, Roberto Fernández.

En la presentació d'aquest grau l'han acompanyat l'alcalde d'Igualada,  Marc Castells; el president de TIC Anoia, Jaume Catarineu; el vicerector de Docència de la UdL, Paco García; el degà de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, Joan Blanco; i el director de l'Escola Politècnica Superior, Francesc Giné. També hi ha assistit representants de l'empresariat local: el president de TIC Anoia, Jaume Catarineu, i el president de la Unió Empresarial de l'Anoia, Blai Paco.

El grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació té com a objectiu formar professionals del món de la computació, posant l'accent en el disseny i la implementació de les aplicacions interactives. L'alumnat obtindrà coneixements de programació, especialment en les aplicacions mòbils i web, tecnologies d'Internet, eines d'administració i seguretat de sistemes, i disseny i desenvolupament d'interfícies. Així mateix, el grau proporcionarà coneixements en continguts relatius al disseny, la creativitat, la innovació, la comunicació interactiva o l'experiència d'usuari.

A banda d'aquesta nova titulació, la UdL també remodela el grau en Organització Industrial, que passarà a denominar-se grau en Organització Industrial i Logística, reforçant els seus continguts i ampliant el ventall de sortides professionals per a l'alumnat. L'oferta es completa amb el grau en Infermeria que es va incorporar el curs 2015-2016; el doble grau en Nutrició Humana i Dietètica que s'ofereix des del curs 2016-2017; i el grau en Enginyeria Química que fins ara impartia la UPC. A més, al campus d'Igualada la UdL també oferirà el Màster en Enginyeria del Cuir i un nou Màster de Pràctiques i Simulació Clínica, que es presentarà properament i que tindrà l'hospital simulat 4D Health com a instal·lació clau.

Davant l'ampliació de l'oferta universitària, l'Ajuntament avança en les tramitacions urbanístiques necessàries per a desenvolupar un nou edifici dedicat íntegrament als estudis de salut a l'antic Hospital. A més, en aquesta mateixa illa al centre de la ciutat, projecta també la construcció d'una residència per a estudiants universitaris. D'aquesta manera, doncs, els estudis d'enginyeria es concentrarien al Campus del Pla de la Massa i els de Salut ho farien al futur Campus del Passeig Verdaguer.

Text: Comunicació Ajuntament Igualada / Premsa UdL