Nova edició de l'Hospital d'Ossets de Peluix

Organitzada per alumnat de Ciències de la Salut, que acaba de rebre un premi de l'Associació Antisida

hospitalpeluchesUdL2016
La ludoteca municipal de La Bordeta ha acollit l'edició d'enguany de l'Hospital d'Ossets de Peluix / Foto: UdL
L'Associació d'Estudiants de Ciències de la Salut (AECS), que aplega alumnes de Medicina, Biomedicina i Infermeria de la Universitat de Lleida (UdL), realitza aquests dies una nova edició de l'Hospital d'Ossets de Peluix a la ludoteca municipal de La Bordeta. Es tracta d'un projecte "dirigit a nens petits amb l'objectiu de fer perdre la por a les bates blanques que tenen alguns d'ells i acostumar-los al contacte amb el món mèdic d'una manera dinàmica i entretinguda per a ells", expliquen des de l'AECS.

Fins aquest divendres, 16 de desembre, un total de 120 voluntaris de la UdL acompanyen nens d'Infantil perquè coneguin el funcionament d'un centre sanitari i perdin la por al personal. L'activitat es va recuperar l'any passat a la capital de Segrià després de cinc anys sense celebrar-se. Fins a 480 nens d'entre 4 i 6 anys d'una desena de col·legis de la ciutat de Lleida, la xifra més elevada fins a la data, passaran per aquest curiós hospital  organitzat per l'AECS, amb la col·laboració de la Paeria.

D'altra banda, l'Associació d'Estudiants de Ciències de la Salut ha rebut recentment un dels premis de l'Associació Antisida de Lleida per la seua tasca social vers el VIH/sida. La presidenta de l'AECS Lleida, Marta Planas Vinós, estudiant de tercer curs del grau de Medicina a la UdL va ser l'encarregada de recollir el guardó de mans del professor, exrector i antic president de l'Associació Antisida de Lleida, Joan Viñas.