Nova guia sobre aprenentatge i servei de la Xarxa ApS(U)CAT

Dedicada a les relacions intergeneracionals, l'ha elaborada professorat de la UdL

portadaguiadins
Portada de la guia.
Profiguració, aprenentatge servei i relacions intergeneracionals és el títol del nou número de la col·lecció que la Xarxa d’Aprenentatge Servei de les Universitats Catalanes (Xarxa ApS(U)CAT) -de la qual en forma part la UdL-, dedica a aquesta metodologia que combina la formació amb el servei a la societat.

Publicada per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) gràcies a una col·laboració amb la Xarxa que data del 2018, aquest volum ha estat elaborat pel professor i les professores de la Universitat de Lleida (UdL): Fidel Molina-Luque, Deli Miró-Miró i Paquita Sanvicén-Torné.

La guia, disponible en català i castellà, planteja qüestions al voltant de l'ApS en relació a conceptes com la profiguració (promoció de la interdependència entre generacions), l'envelliment actiu, l'acció intergeneracional i l'edatisme (discriminació per raons d'edat). També inclou una reflexió al voltant dels projectes d'aprenentatge servei en clau intergeneracional i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides, així com de la creativitat i narrativa com a ingredients innovadors en projectes ApS.

"L'Aprenentatge Servei és un àmbit ideal per potenciar la profiguració, les relacions intergeneracionals, en l'àmbit de docència i recerca universitària que obliga a pensar-les en termes de transferència social, en el marc d'un aprenentatge compromès amb la comunitat", explica el catedràtic de Sociologia, Fidel Molina.

Profiguració, aprenentatge servei i relacions intergeneracionals és el número 3 d'una col·lecció de guies que aprofundeixen en l’aprenentatge servei en diferents àmbits i contextos universitaris, amb l'objectiu de construir i difondre coneixement sobre aquesta metodologia a la universitat. Després d'un número 0 Fer aprenentatge servei a la universitat, van arribar la Guia 1: Aprenentatge servei i pràctica reflexiva i la 2: Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d’Educació.