Obres de Brahms, Sarasate i Txaikovski al proper concert de la UdL

Amb Elina Sitnikava, al violí, i Miguel Ángel Dionis, al piano

ElinaSitnikava
Elina Sitnikava en un concert al 2015. FOTO: Delegació de Cultura Ajuntament de Còrdova. (CC BY 2.0)

La Sonata per a violí i piano núm. 3, en Re menor, op. 108, i les Danses hongareses, WoO 1. Núm. 2, en Re menor, de Johannes Brahms; El capricho vasco, de Pablo Sarasate; o el Souvenir d'un lieu cher per a violí i piano, op. 42, de Piotr I. Txaikovski, són algunes de les obres que podran escoltar-se demà, 29 de març, a partir de les sis de la tarda, a la Sala d'actes del Rectorat de la Universitat de Lleida (UdL), en el marc d'un nou concert de la Temporada Musical.

Seran interpretades per la violinista Elina Sitnikava, guanyadora del Concurs Internacional Paper de Música de Capellades 2016, i el pianista Miguel Ángel Dionis, que a més ens oferiran la Meditació (entreacte) de l'òpera Thais, de Jules Massenet; Salut d'amour, per a violí i piano, op. 12, d'Edward Elgar; Tema original amb variacions per a violí i piano, en La major, op. 15, de Henry Wieniawski; i Adiós Nonino i Libertango d'Astor Piazolla.

Elina Sitnikava va començar a tocar als cinc anys el violí. Va estudiar a l'Acadèmia Estatal de Música de Bielorússia, a Minsk, i des del curs 2010-2011, és alumna de l'Escola Superior de Música Reina Sofia. Ha estat guardonada amb premis premis a Moldàvia, Ucraïna, Bielorússia i Polònia. Al 2014 va guanyar el Primer Premi del Concurs Violins per la Pau celebrat a Màlaga i l'any passat el Primer Premi del 27è Concurs Internacional Paper de Música de Capellades.

Ha actuat amb les orquestres Nacional de Cambra i Simfònica Nacional de Bielorússia, Orquestra Simfònica Freixenet i 'Orquestra de Cambra Sony de l'Escola Superior de Música Reina Sofia.

Miguel Ángel Dionis estudia piano al Conservatori de Santa Cruz de Tenerife, al Conservatori Superior de Música de Barcelona i al Centre Internacional d'Estudios Musicals de Barcelona. Ha estat guardonat en diversos concursos d'interpretació pianística com el Joan Massià, Joves intèrprets de piano de Catalunya, Mostra de Música de la Generalitat o Sofia Puche, entre d'altres.

Ha tocat com a solista amb l'Orquestra Simfònica de Tenerife, amb l'Orquestra Clàssica de la Laguna i l'Orquestra de Galícia. Des del 2001 és director musical de La petita flauta màgica de Mozart, una producció del Gran Teatre del Liceu, i professor del Conservatori Municipal de Música de Barcelona i a l’Escola Superior de Música de Catalunya.