'Pieces of Peace. Els nens de la guerra', el nou musical de la FEPTS

L'espectacle es pot veure demà i dimecres al Teatre municipal de l'Escorxador de Lleida

piecesofpeace
Un dels assajos al gimnàs de la FEPTS. FOTO: FEPTS UdL
Retalls de la vida quotidiana d'un grup de nois i noies enmig de la guerra, com sobreviuen, i fins i tot, com es diverteixen malgrat el conflicte, és el fil conductor de Pieces of Peace. Els nens de la guerra, el nou musical anual que presenta la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) i que es podrà veure -prèvia reserva d'entrades- demà i demà passat a les vuit del vespre al Teatre municipal de l'Escorxador de Lleida.  Després l'èxit de les representacions d'Annie l'any passat a la Universitat de Lleida (UdL), els impulsors d'aquesta iniciativa han volgut fer un salt endavant i oferir a tota la ciutadania aquest espectacle, que va ser estrenat a Catalunya a la Fira del Teatre de Tàrrega de 2004.

Obra de Ramon Molins (actor, director i dramaturg, cofundador de la companyia Zum-Zum Teatre), Pieces of Peace s'estructura en vuit escenes que intercalen cançons adaptades per a l'ocasió d'altres musicals com ara Slipping Through My Fingers, d'Abba o Falling Slowly, d'Once. La direcció escènica ha anat a càrrec del propi Molins, mentre que de la musical n'ha estat responsable el professor de la FEPTS i músic, Antoni Tolmos, que ha comptat amb la col·laboració del pianista, Pau Elías, pels arranjaments musicals i la transcripció de les partitures. Els docents de la FEPTS, Berta Fernández i Jordi Cano -també músic-, s'han ocupat dels assajos i la logística, i de la banda de músics, respectivament.

L'elenc artístic el formen 39 persones entre actrius (23), actors (2) i intèrprets musicals (14), la majoria alumnat femení del Grau en Educació Primària menció Música, tot i que també hi ha estudiantat d'altres graus de la FEPTS, l'INEFC i les facultats del campus de Ciències de la Salut. "Es tracta d'una obra molt coral on tots els participants són protagonistes", explica Antoni Tolmos, que destaca que han triat l'obra perquè "malauradament tenim la guerra molt present".

El musical ha comptat amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària, el Consell Social de la UdL, l'Institut d'Estudis Ilerdencs i l'Ajuntament de Lleida.