Port Aventura i Wallapop, a les jornades d'emprenedoria

Taula rodona amb 'youtubers' influents sobre màrqueting per a altres marques

belena gaynor
Belena Gaynor participa en el debat sobre 'influencers' Foto: Youtube
L'experiència del ressort de vacances Port Aventura i de l'aplicació de compra-venda d'articles de segona mà Wallapop centren enguany la primera sessió de les jornades d'emprenedoria que es desenvoluparà aquest dimecres, 23 de novembre, a la Universitat de Lleida (UdL) sota el títol Endavant, emprèn amb talent. El programa també inclou una taula redona amb persones que marquen tendència a les xarxes socials, els coneguts com a influencers. Entre aquestes, les youtubers Belena Gaynor i Anna Gorse.

Gaynor és el sobrenom d'una jove de Guissona coneguda pel seu cabell de color blau i pels seus vídeos divertits. Està considera una de les youtubers catalanes més influents. El seu canal en aquesta plataforma compta amb més de 39.000 subscriptors i més de 100.000 visualitzacions al mes. A Twitter té més de 16.000 seguidors i a Instagram supera els 15.000. "El que en principi va començar com una afició m'ha facilitat que hagi aconseguit començar a treballar en una agència de màrqueting com a creativa", explica.

Gorse també ha aconseguit convertir en una professió la seua experiència a les xarxes socials. És consultora de màrqueting de YouTube, on el seu canal compta amb més de 44.000 abonats. També arrasa a Instagram (27.000) i a Twitter (24.000). De fet, s'ha especialitzat en l'elaboració de campanyes creatives amb màrqueting d'influencers per a determinades marques.

Les jornades, que arrenquen a l'auditori del Centre de Cultures, al campus de Cappont, pretenen atansar als estudiants les experiències d'emprenedors d'èxit a través de conferències, col·loquis i taules rodones. S'emmarquen en la 17a Jornada d'Emprenedors i Innovació que organitzen la Càtedra d'emprenedoria de la UdL i GlobaLleida. Les properes sessions tindran lloc el mes vinent i els mesos de febrer i març del 2017.