Pràctiques a l'Aragó per a l'alumnat del MàsterFoc

MasterFocUdL
Un moment de la signatura, a Saragossa / Foto: Michel Fernandez (DGA)

L'alumnat del màster interuniversitari en incendis forestals, ciència i gestió integral (MàsterFoc), que lidera la Universitat de Lleida (UdL), podrà realitzar les seues pràctiques en el sistema de recepció de trucades del sistema d'emergències 112 de l'Aragó. Això serà possible en virtut d'un conveni subscrit entre la Conselleria de Política Territorial i Interior de la DGA i les universitats de Lleida, Còrdova i Lleó, on s'imparteix aquesta formació de postgrau. A l'acte de signatura, que va tenir lloc a Saragossa, va assistir la vicerectora d'Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua de la UdL, Neus Vila.

Actualment cursen aquest màster 36 alumnes, que reben formació sobre temes com el comportament del foc, tècniques de prevenció, restauració ecològica, mitjans aeris o geotecnologies aplicades a emergències. En la vessant pràctica, l'estudiantat ha de realitzar un total de 262 hores en una empresa o institució, ja sigui pública o privada.

La UdL ja va signar al 2012 un conveni amb el Departament d'Interior de la Generalitat que recull la possibilitat que l'estudiantat pogués fer pràctiques a la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament (DGPEIS). També hi ha acords semblants amb l'Empresa Pública de Gestió Ambiental de la Junta de Castella-la Manxa, l'Agència de Medi ambient i Aigua de la Junta d'Andalusia, Junta de Castella i Lleó, Cabildo Insular de Gran Canària, CalFire D. Forestry an Fire Protection (Estats Units),  i la Universitat de Sassari (Itàlia).

Més informació

Web del Màster Interuniversitari Incendios forestales, ciencia y gestión integral