Premi Seu Vella 2022 pel catedràtic Ximo Company

L'associació d'Amics del monument reconeix la seua trajectòria

Ximo-premi seu
Recollint el guardó/ Foto: M. Zamora (Amics de la Seu Vella)
El catedràtic d'Història de l'Art de la Universitat de Lleida (UdL), Ximo Company Climent, ha rebut un premi de l'associació Amics de la Seu Vella per la seua trajectòria professional. Company, director del Centre d'Art d'Època Moderna (CAEM-UdL) i delegat diocesà del patrimoni artístic i cultural del bisbat de Lleida, ha recollit el Reconeixença 2022 durant la jornada acadèmica prèvia a la celebració del Dia de la Seu Vella, coincidint a més amb el cinquantè aniversari d'aquesta associació.

Company és catedràtic de la UdL des de 2002. Ha estat director del Museu de Belles Arts de València i membre de la Junta Nacional de Museus. Investigador ICREA i membre de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles de València, és autor de més de 25 llibres i uns 150 articles científics. La seua àrea d'expertesa se centra en les pintures d’època medieval, moderna i contemporània.

L'Associació Amics de la Seu Vella ha lliurat altres premis. La distinció individual ha estat per al polític i escriptor Josep Varela i Serra, mentre les Escoles FEDAC Lleida s'han endut el d'entitat. Els guardons de fotografia han estat per a Antonio Galeote, d'Ivars de Noguera (primer, amb 300€), i Ramon Simona, de Sant Ramon (segon, amb 150€). Els de poesia, per a Oriol Solà, de Santa Margarida, i Andreu Arbó, de Lleida. El de cartells, dotat amb 500€, se l'ha endut César Núñez, d'Astorga. Jaume Gubianas, de Navàs, ha obtingut un accèssit. El premi Mossèn Jesús Tarragona de la Càtedra Seu Vella de la UdL per a recerca històrica ha quedat desert.