Primer curs massiu en línia de tècnic en adoberia a Europa

L'estudiantat podrà fer pràctiques en empreses del sector de la pell a Igualada

MOOC2
Universitaris fent pràctiques a empreses tèxtils igualadines. FOTO: A3 Center
La Universitat de Lleida (UdL), a través de l’A3 Leather Innovation Center del Campus Universitari Igualada-UdL, ofereix un curs massiu en línia de Tècnic en Adoberia, el primer d’aquestes característiques a Europa. Aquest MOOC (Massive Open Online Course) dirigit a un ampli nombre de persones a través d'Internet segons el principi d'educació “oberta i massiva” tindrà però un petit cost per a les persones que s'hi inscriguin.

La formació en Tècnic d’Adoberia, que es pot iniciar en qualsevol moment de l'any, consisteix en 25 hores de classes virtuals i 25 hores lectives presencials. S’ha posat en marxa després d’una prova pilot realitzada en diverses empreses del sector de la pell a Igualada que ha permès detectar necessitats i crear un protocol específic d’actuació per cobrir-les. Les firmes són: Morera Pell, Curtidos Badia Sau, Proyecto Fontanellas y Martí, Curtidos Riba Guixà, Procés de Pèl i Pell, Intraval i Igualadina de Depuració i Recuperació (IDR). L'estudiantat hi podrà realitzar pràctiques per perfeccionar les habilitats adquirides al llarg del curs. Les persones interessades a cursar-lo han d'enviar un correu electrònic a info@a3center.cat.

Anna Bacardit, directora de l'A3 Center, destaca que el curs està enfocat a impulsar bàsicament dos competències en el sector industrial de la pell: la digitalització i la sostenibilitat. "Aquest és un sector amb una forta presència a la capital de l’Anoia, però costa trobar joves que s’hi vulguin dedicar i el personal que hi treballa ja té una edat, per la qual cosa cal facilitar un relleu generacional”, detalla.

El curs abordarà coneixements generals i específics en els camps dels processos de fabricació i química de la pell, les operacions de processament en humit, la mecànica, l'acabat, la qualitat de la pell, la sostenibilitat mitjançant les tecnologies netes disponibles i la vigilància dels riscos.

El MOOC, impulsat per la UdL, l'A3 Center i Euratex -organització que aplega diferents associacions i empreses del tèxtil europeu-, s'emmarca en el projecte europeu Skills4Smart Textiles, Clothing, Leather and Footwear (TCLF) Industries 2030. La UdL i el centre de recerca igualadí són dos de les 115 institucions, organitzacions i empreses que han signat recentment el Pacte per a les Competències TCLF, que compromet a millorar l’atractiu dels sectors del tèxtil, la moda, la pell i el calçat i invertir en la requalificació dels treballadors, tot integrant competències ecològiques i digitals.

TEXT: Lidera Comunicació / Premsa UdL