Prop de 60 alumnes, becats per Banco Santander per a estudiar a la UdL

Un total de 527 estudiants mexicans s'han beneficiat del programa JADE en 21 anys

bequesJADE2023
Les persones que han recollit les credencials, amb les autoritats / Foto: UdL
Un total de 57 alumnes han rebut enguany un ajut econòmic de Santander Universidades per cursar estudis a la Universitat de Lleida (UdL), mitjançant les beques Jade, Estudis/Progrés, Investigació (per a predoctorals) i Impuls (per a post-doctorats). El rector de la UdL, Jaume Puy, i el director de Convenis i Mecenatge de Santander Universidades, José María García de los Ríos, han lliurat avui les credencials a part dels beneficiaris d'aquests programes en un acte al Saló Víctor Siurana, al Rectorat, acompanyats per la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué.

Les beques JADE, actualment en la seua vint-i-unena edició, estan destinades a estudiantat mexicà de grau interessat a completar a la UdL la seua formació durant sis mesos. Un total de 527 alumnes llatinoamericans han passat per les aules de la Universitat de Lleida des que es va posar en marxa aquest programa de mobilitat al 2002.

Aquest curs, el programa JADE ha beneficiat 26 alumnes de les universitats de Guadalajara, Autònoma de Nayarit, Autònoma de Chiapas, Benemérita Autònoma de Puebla, Autònoma Chapingo i Autònoma de l'Estat d'Hidalgo. D'aquests, 6 han fet una estada a la l'Escola Politècnica Superior (EPS). La Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET), l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV) i la Facultat de Medicina n'han rebut 5 cadascuna. La Facultat de Lletres n'ha acollit 3, mentre la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) i l'INEFC-Lleida han comptat cadascuna amb un alumne a les seues aules.

Les beques Estudis/Progrés estan orientades a donar suport econòmic a l'estudiantat universitari amb millor expedient acadèmic per poder sufragar les despeses derivades dels estudis de graus i màsters oficials. Les 20 persones beneficiàries aquest curs han estat escollides entre un total de 741 sol·licituds rebudes, més del doble que al 2021-2022, quan van ser 352. D'aquestes, 4 són alumnes de l'EPS. L'ETSEAFIV, la FDET, Lletres i la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF) tenen 3 becats cadascuna; i Medicina i la FEPTS, dos.

Els ajuts predoctorals Investigació han estat 10 aquest curs. Tres, per a estudiantat de la Facultat de Lletres; tres més, per a l'ETSEAFIV; dos, per a la Facultat de Medicina; i un per a la FIF i la FEPTS. Finalment, les beques Impuls han beneficiat una persona amb contracte d'investigador/a postdoctoral a la Facultat de Medicina.

L'estudiant mexicà Nicolás Alexander Valenzuela ha parlat en nom dels seus companys per agrair les beques, destacant que "l'extraordinari passa quan hi ha persones que hi creuen". Mentre, el rector de la UdL ha felicitat a les becades i els becats, i ha recordat que "el futur de les nostres societats és el futur de les nostres universitats". De la seua banda, García de los Ríos ha recordat que la UdL va ser la primera universitat catalana en signar convenis amb Banco Santander, l'any 1997, i ha mostrat el seu interès en continuar aquesta col·laboració ja que "la universitat és el motor més potent pel creixement econòmic i social".

Continguts relacionats

Prop de 60 alumnes, becats per Banco Santander per a estudiar a la UdL