Reestrena de la biblioteca de Ciències de la Salut amb nous espais

La remodelació ha estat possible gràcies a una donació de la vídua de Roc Pifarré

inauguracio biblio
Un moment de l'acte. FOTO: UdL
La biblioteca de Ciències de la Salut Jaume d'Agramunt, ubicada a l'edifici de la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la Universitat de Lleida (UdL) ha estrenat avui la remodelació dels seus espais d'estudi i consulta. La donació econòmica que ara fa un any va fer la vídua del cardiòleg lleidatà Roc Pifarré, Teresa Ribalta, ha permès a la UdL dur a terme les obres per reorganitzar els espais, crear noves sales de treball en grup i guanyar en amplitud, lluminositat i comoditat durant els mesos de juliol i agost.

L'estrena oficial ha tingut lloc avui amb la presència de familiars de Roc Pifarré, el rector Jaume Puy, el vicerector d'Infrasestructures, Narciso Pastor, les deganes de Medicina i Infermeria i Fisioteràpia, Anna Casanovas i Judith Roca, la directora de la unitat de Biblioteca i documentació, Montse Larios, i la cap de la biblioteca de Ciències de la Salut, Laura Jové, i s'ha convertit en un acte d'agraïment i reconeixement al cardiòleg lleidatà, doctor honoris causa per la UdL (1999), Creu Sant Jordi (1995) i Premi Internacional Ciutat de Lleida (2009), entre altres distincions.

La remodelació, que ha suposat un cost d'uns 61.000 euros entre condicionament, equipament i mobiliari, ha consistit en la creació de dos nous espais: la Sala Roc Pifarré i la Sala Teresa Ribalta, destinats primordialment a treballs en grup. Situades a la planta 0 de la biblioteca, aquestes sales tenen capacitat per a 16 persones repartides en 4 espais, la primera, i per 8, en 2 espais, la segona. Els dos espais comparteixen grafisme 'inspirat' en el cor, línies vermelles i blaves tot a mena d'artèries i les venes i la representació d'aquest òrgan del cos en les parets.

També s'ha recondicionat un espai anomenat La consulta, a la planta -1, on l'alumnat podrà podran fer pràctiques d'entrevista clínica, de fisioteràpia, visionar vídeos i fer gravacions. La Consulta està equipada simulant una consulta clínica, amb una taula, dos cadires, televisió, ordinador i webcamp.

Per poder dur a terme les obres ha estat necessari reorganitzar tota la biblioteca. Així, a la planta 0, a més de les dos noves sales, hi trobem el taulell d'informació i préstec, una zona d'estudi informal, la fotocopiadora, ordinadors per a la consulta i una zona de descans. La -1, acull el fons bibliogràfic, els espais d'estudi individual, La consulta i una sala amb el fons de reserva, les revistes, el Fons Roc Pifarré i Florejacs i altres llegats; mentre que el magatzem de la biblioteca ha incorporat noves estanteries.

La Biblioteca de Ciències de la Salut, amb una superfície total de 722 m2 i 206 llocs de lectura, disposa de gairebé 25.300 documents en format paper i més de 11.000 recursos en format electrònic (bases de dades, revistes, llibres, etc.) de l’àmbit de les ciències de la salut: medicina, infermeria, fisioteràpia, nutrició, dietètica, psicologia, i ciències biomèdiques.