Reobre la sala multisensorial Snoezelen amb activitats per a totes les edats

Aquest espai va ser el primer d'aquestes característiques en una universitat catalana

snoezelen
La sala Snoezelen de la FEPTS. FOTO: UdL
La sala multisensorial Snoezelen, ubicada a la planta baixa de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), torna a obrir les seues portes, després d'un període d'inactivitat motivat per la pandèmia. Aquest espai per millorar el benestar emocional i psicològic a través de l'estimulació dels sentits va ser inaugurat al 2018 i es va convertir en el primer d'aquestes característiques en una universitat catalana. Ara reobre renovada i oferint visites i activitats d'estimulació multisensorial i terapèutiques per persones externes de la UdL, prèvia sol·licitud.

Quant a les visites, s'adrecen a grups petits (de no més de sis persones) d'entitats educatives o socials, com ara escoles bressol, de primària o serveis d'intervenció socioeducativa de la cartera de serveis socials, a més de membres de la comunitat universitària de la facultat.

També en poden fer ús persones amb dificultats cognitives ateses en entitats com ara centres d'educació especial, en entitats ludicoesportives amb programes per persones amb diversitat funcional o usuàries de residències o centres de dia per a gent gran. En aquests casos, l'ús de la sala pot ser a nivell individual o en petit grup, sempre i quan hi estigui present el professional de referència de l'entitat que, a més, comptarà amb el suport del tècnic de la sala, Xavier Ramon, que els guiarà en les activitats d'estimulació o relaxació sensorial.

Entre altres equipaments, la sala compta amb una piscina de boles, una columna de bombolles, un puf vibratori, llum ultraviolada, un llit d'aigua i elements tàctics i olfactius que ajuden a crear un medi que proporcioni benestar.

L'estimulació multisensorial Snoezelen, "és una metodologia de treball que té aplicacions educatives i terapèutiques, amb l’objectiu de fomentar o mantenir les capacitats cognitives, d'aprenentatge i d’adaptació socioemocional de la persona, a més de tenir un gran potencial en la millora de la motricitat, la conducta, la comunicació i el llenguatge", explica la seua directora, la professora de la FEPTS, Glòria Arqué.

Amb una nova direcció en la línia iniciada per l’anterior directora, la professora Ramona Ribes, i la incorporació de personal de suport, aquest sala "és també un espai per a promoure la innovació docent en els graus que s'imparteixen a la facultat, així com la recerca, tot oferint aquesta temàtica a l'alumnat de màster i doctorat", explica el degà de la FEPTS, David Aguilar.