El grau d'Educació Primària dual celebra els seus deu anys

Pioner a l'Estat i amb una distinció Jaume Vicens Vives, ja s'hi han titulat 600 alumnes

EPdual1
Un moment de l'acte. FOTO: FEPTS-UdL
La Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) ha celebrat avui els deu anys del grau d'Educació Primària dual, una titulació pionera a l'Estat que es va posar en marxa el curs 2012-2013 amb una seixantena d'alumnes. Des de llavors, ja s'hi han titulat prop de 600 estudiants que, ja des de primer curs, han combinat la formació teòrica a la Facultat, i la pràctica en diferents escoles de la demarcació de Lleida, entre les quals n'hi ha també de rurals i d'alta complexitat.

L'acte, que ha tingut lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida (UdL), ha tingut com a plat fort la conferència del professor i investigador de la Secció de Genètica Biomèdica Evolutiva del Desenvolupament de la Universitat de Barcelona, David Bueno, que s'ha centrat en la neuroeducació i el que ens aporta l'aprenentatge a partir dels sentits. Bueno és director de la Càtedra de Neuroeducació UB-EDU1st, la primera en tot el món dedicada a aquesta temàtica.

Alumnat de 6è de primària de l'Escola La Mitjana de Lleida, un dels seixanta centres educatius implicats en el grau d'Educació Primària dual, han retransmès per ràdio la xerrada. Durant la celebració, s'han lliurat els premis del VIII Concurs de microrelats, que per primer cop també guardonaven textos dels tutors universitaris de l'alumnat i dels propis estudiants del grau, anomenats 'aprenents'. Damià Masip, mentor de l'Escola Magí Morera, ha estat el guanyador en aquesta categoria; Salvador Farré, en la d'aprenent; i Jordi Ribera, en la de docent universitari. L'acte, que ha comptat amb la presència, de la cap de l'Àrea per a la coordinació i la planificació escoltar dels Serveis Territorials d'Educació a Lleida, Maite Codina, ha inclòs una interpretació musical de dos alumnes del grau, Roger Peinado i Eduard Pujol.

Distingit per la Generalitat de Catalunya al 2013 amb un Jaume Vicens Vives, i guanyador del premi Batec 2017 que atorga la Paeria de Lleida, el grau d'Educació Primària dual, expliquen des de la FEPTS, és possible gràcies a la col·laboració del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i de les escoles i les seues i els seus mestres. "Aquest tipus de formació és una estratègia pionera, transformadora i compromesa per avançar en la millora de la qualitat educativa de l'ensenyament a les primeres etapes educatives on els futurs mestres adquireixen millors competències pràctiques i coneixements metodològics", afegeixen.