La UdL acull una mostra sobre la música valenciana dels últims 20 anys

Prové de la Universitat d'Alacant i es podrà veure fins al 3 de desembre

expomusicavalencia
Un moment de la inauguració a la FEPTS. FOTO: UdL
#PrimaveraMusical: La música valenciana reviscola, és la mostra que des d'avui i fins el proper 3 de desembre es podrà veure a la planta baixa de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL). Originària de la Universitat d'Alacant (UA), aquesta exposició arriba a Lleida de la mà de l'Institut de Llengües de la UdL després d'haver-se exhibit el curs passat al campus alacantí de Sant Vicent del Raspeig.

La mostra recorre les dos últimes dècades de la música valenciana des de la panoràmica del moviment de reviscolament que s'hi està produint els darrers anys. A través d'una sèrie de panells temàtics i vitrines amb llibres, revistes i marxandatge, hi descobrirem els grups de música, els artistes i les seues cançons. A més, el web primaveramusical.ua.es hi afegeix informació gràfica i audiovisual amb llistes de reproducció de YouTube i les activitats complementàries que s’han fet des que es va inaugurar l'exposició a Alacant i les que es faran en cada itinerància.

#PrimaveraMusical: La música valenciana reviscola també mostra les connexions de la música amb la literatura, l'art gràfic, el visual, les publicacions periòdiques, i les relacions amb l'àmbit familiar i els vincles amb la universitat, sobretot perquè molts d'aquests músics abans han estat universitaris.

L'exposició l'han inaugurada avui el vicerector de Cultura i Extensió Universitària de la UdL, Joan Busqueta Riu: el director del Servei de Llengües de la UA, Ferran Isabel i Vilar, i el comissari de l’exposició, David Garcia Sirvent, que ha fet una visita guiada.

Abans que a la UdL, la mostra s'ha exhibit al festival de música Feslloc, a Belloc (Castelló), l'Aplec dels Ports, a Forcall (Castelló), a la Universitat Miguel Hernández d'Elx, a la fira Trovam a Castelló de la Plana i a diversos centres de secundària del País Valencià.

Continguts relacionats

Vídeo: Inauguració de la Mostra #PrimaveraMusical: La música valenciana reviscola