La UdL, en un estudi sobre la relació entre la COVID-19 i l'esclerosi múltiple

Finançat per l'Institut Carlos III, amb 40.000 euros

neuroimmunologia
Grup de Neuroimmunologia / Foto: IRBLleida

La Universitat de Lleida (UdL) participa en una recerca sobre la possible relació entre la COVID-19 i els tractaments utilitzats per l'esclerosi múltiple (EM), finançada amb 40.000 euros per l'Institut de Salut Carlos III. L'estudi està liderat pel professor de la Facultat de Medicina de la UdL, cap de secció de Neurologia de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) i responsable del grup de recerca de Neuroimmunologia de l'IRBLleida, Luis Brieva. Compta amb la col·laboració  del servei d'Immunologia de l'hospital Germans Trias i Pujol de Badalona, i ja s'hi han sumat més de vint centres.

El projecte analitzarà si existeixen efectes beneficiosos o perjudicials dels diferents tractaments immunomoduladors utilitzats pels pacients amb EM, tant per a l'adquisició com el pronòstic de la infecció per SARS-COV-2, que provoca la malaltia COVID-19.  L'estudi farà un seguiment clínic d'uns 400 pacients de les principals unitats d'esclerosi múltiple de tot l'Estat espanyol. De moment, ja n'han reclutat 180.

Els investigadors i investigadores els realitzaran extraccions de sang a l'inici de la participació al projecte, als 3, 6 i 12 mesos per demostrar si l'activitat de l'esclerosi canvia en aquells que han patit la COVID-19 i quin tipus de tractament es comporta millor durant la pandèmia. Esperen tenir els resultats al juny de 2021.

L'Institut Carlos III també finança un altre projecte de la UdL per identificar potencials fàrmacs dirigits contra l'enzim conversor de l'angiotensina 2 (ECA2), clau per a l'entrada del SARS-CoV2 en l'organisme, liderat pel professor Manel Portero. En aquest cas, amb 133.500 euros que se sumen a una altra aportació recent de la Generalitat.

Text: Comunicació IRBLleida / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: