La UdL es manté entre les 1.000 millors del món, segons el THE World

Millora les puntuacions en tots els àmbits analitzats pel rànquing

recerca UdL
La recerca continua sent un dels puntals / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) es manté a la forquilla entre els llocs 801 i 1.000 de les millors del món, amb una valoració global de 32,7-36,9, segons el World University Rankings (WUR) 2024 publicat avui per la revista britànica Times Higher Education (THE). El rànquing abasta enguany 1.904 institucions educatives de 108 països, 105 més que en l'anterior edició. D'aquestes, 56 es troben a l'Estat espanyol. La UdL ha millorat les seues puntuacions en tots els àmbits analitzats: cites acadèmiques-qualitat de la investigació, entorn de recerca, docència (entorn d'aprenentatge), perspectiva internacional i transferència a la indústria.

Un total de 2.673 universitats d'arreu del món han enviat dades per al WUR 2024, un 6% més que en l'edició anterior. Els Estats Units i el Japó són els països que presenten més candidatures, amb 175 i 169 respectivament. El Regne Unit segueix de prop amb 163. Del total d'aspirants, 769 se n'han quedat fora. En el vintè aniversari d'aquesta classificació internacional, el nombre d'indicadors analitzats ha passat de 13 a 18.

La UdL torna a obtenir la millor puntuació en les citacions d'articles científics, amb un 58,2. La qualitat de la recerca experimenta així un augment de 9,1 punts, segons el rànquing. En aquest àmbit, l'aspecte més ben valorat és la influència de la investigació (67,3); seguit per la fortalesa de la recerca (65,6) i l'excel·lència de la mateixa (65,4). Tot plegat fa que escali 49 posicions en aquest àmbit, que representa un 30% de la nota final. Ara es troba a la 817ª posició mundial, quan l'any passat ocupava el lloc 866.

En transferència a la indústria la Universitat de Lleida també ha escalat des del lloc 756 fins al 698 de la taula internacional, gràcies a un increment de 15,4 punts en aquest àmbit i assolint-ne un total de 57,3. Aquesta àrea, que inclou les patents i els ingressos provinents del sector privat, representa només el 4% de la nota global.

El THE WUR indica que en entorn de recerca, la UdL ocupa la posició 803 amb 20,1 punts. L'ítem millor valorat en aquest àmbit és la productivitat dels investigadors, amb un 55,8. Quant a perspectiva internacional, la classificació la situa en el lloc 945, amb una puntuació de 45,4 després d'augmentar-ne 3,2 respecte a l'anterior classificació. Mentre, en docència la Universitat de Lleida ha passat de 20,7 a 23,5 punts, que la situen al lloc 1.108.

Segons aquest rànquing, només una universitat catalana se situa entre les 200 millors del món: la Universitat de Barcelona (152). En les tres primeres posicions figuren Oxford (Regne Unit), Stanford (Estats Units) i l'Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT), també als Estats Units.

MÉS INFORMACIÓ: