L'impacte de la violència masclista en els menors torna a centrar el Memorial Hortènsia Alonso

La jornada, que es retransmet en directe per Internet, té lloc aquest dijous

Foto FeeLoona  Pixabay (CC)
Foto: FeeLoona Pixabay (CC)
Fer visible l’impacte de la violència masclista en les vides d’infants i adolescents i abordar quins són els mecanismes i eines de què disposa la xarxa d'atenció a aquest col·lectiu són els objectius del IXè Memorial Hortènsia Alonso, que tindrà lloc demà 3 de desembre i que es retransmetrà en directe per Internet.

El Memorial està coorganitzat pel Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida (UdL), la Regidoria d’Educació, Cooperació, Drets civils i Feminismes de l’Ajuntament de Lleida, la Creu Roja -Lleida i el Grup de Dones Lleida, en el marc dels actes commemoratius del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.

La jornada s'inaugura amb la conferència: L'abordatge de la violència masclista en infants i adolescents des d’una mirada social, que pronunciarà Carme Montserrat Boada, professora del departament de Psicologia la Universitat de Girona (UdG), experta en drets dels infants.

A continuació, hi haurà dos ponències sobre la intervenció jurídica i social amb nens i nenes i joves que es troben en entorns de violència masclista. Una de Mireia Pardell Cartes, advocada, membre de la Junta de Govern del Col·legi de l'Advocacia de Lleida i responsable de l’Àrea de Drets Humans que parlarà de La protecció dels infants i adolescents. Mesures judicials, possibilitats i limitacions; i l'altra, a càrrec de Niní Balagué Feliu, responsable del Punt de Trobada de Lleida, Fundació Salut i Comunitat, que reflexionarà sobre les Oportunitats i entrebancs en les relacions de pares i mares amb els fills i filles en situacions familiars de violència masclista. Un cop finalitzades s'obrirà un temps per al debat.

El IXè Memorial Hortènsia Alonso està adreçat a personal tècnic, professionals de tots els àmbits d'atenció a dones i els seus fills i filles en situació de violència masclista, així com a estudiantat i professorat de qualsevol titulació que tinguin interès en l'abordatge d’aquesta matèria. Amb aquesta jornada tècnica anual es vol posar de manifest la importància del treball en xarxa, de manera estratègica i coordinada, per tal de promoure la recuperació integral de tots els infants i adolescents que viuen o han viscut situacions de violència masclista.

TEXT: Comunicació Paeria/Premsa UdL